رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین مطرح کرد:

اعطای 34مورد تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت در هرسین/ ارائه کلیه خدمات توانبخشی

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31462|10:17 - 1402/05/31
نسخه چاپی
اعطای 34مورد تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت در هرسین/ ارائه کلیه خدمات توانبخشی
رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 34مورد تسهیلات اشتغالزایی در قالب اشتغال خرد و خانکی به مددجویان تحت حمایت بهزیستی در هرسین پرداخت شده است.

صفیه طاهری در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به خدمات توانبخشی ارائه شده به مددجویان و جامعه هدف اظهار داشت: در بخش تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای سال 34مورد پرداخت شده که از این میزان 30مورد در بخش تسهیلات خرد (که تسهیلات پرداختی بین 100تا 150میلیون تومان بوده) و 4نفر هم در بحث مشاغل خانگی( با تسهلات 50میلیون تومان) پرداخت شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین افزود: در خصوص تسهیلات بلاعوض 90میلیون تومان در بخش روستایی و توانمندی مبتنی بر جامعه و 40میلیون تومان در بخش شهری پرداخت شده است که برخی از این هزینه ها در قالب تامین وسایل ضروری منزل، کمک هزینه درمان و بهینه کردن مشاغل بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: توانبخشی به افراد و خانواده‌های آنها در شناخت و دستیابی به منابع و فرصت‌ها کمک می‌کند، تا با تغییر مطلوب شرایط، بتوانند فعالانه بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند و بتوانند به عنوان عضوی فعال در جامعه مشارکت و حضور داشته باشند.

 

طاهری اظهار داشت:حدود 2100پرونده در بحث توانبخشی وجود دارد که این افراد شامل معلولین حسی و حرکتی، اعصاب و روان،بینایی و شنوایی و ذهنی می‌شوند.

 

رئیس اداره بهزیستی هرسین افزود: در بحث حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی 79تفر از جامعه هدف را شامل می‌شود که ماهیانه مبلغی به حساب پرستاران آنها واریز می‌شود.

 

وی تصریح کرد: فلسفه اقداماتی نظیر ویزیت و مراقبت در منزل، پرداخت مستمری و حق پرستاری افراد دارای معلولیت نیز همین است که حتی خدمات توان‌پزشکی نیز در منازل به توان‌خواهان ارائه شود.

 

طاهری در ادامه با اشاره به ارائه کمک هزینه وسایل بهداشتی جهت جامعه هدف اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه جهت تامین وسایل بهداشتی بیماران بسترگرا از دیگر خدمات بهزیستی است که در شهرستان هرسین حدود 1790نفر مشمول این حمایت ها می باشند.