بخشدار مرکزی هرسین خبرداد:

مهمترین مشکل روستاهای بخش مرکزی تنش آبی است/رفع مشکل اینترنت روستای میدان زمانبر است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31456|10:15 - 1402/05/29
نسخه چاپی
مهمترین مشکل روستاهای بخش مرکزی تنش آبی است/رفع مشکل اینترنت روستای میدان زمانبر است
بخشدار مرکزی هرسین گفت: مهم‌ترین مشکل این روستاها تنش آبی است که انتظار می‌رود با راه‌اندازی مجتمع‌های سراب بادیه، چم شاهی و سرانجیرک مشکل کمبود آب در این روستاها مرتفع شود.

مهندس ولی دارایی نیا در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای بخش مرکزی هرسین اظهار داشت: در بخش مرکزی شهرستان هرسین ۶۶ روستا وجود دارد که مهم‌ترین مشکل این روستاها تنش آبی است که انتظار می‌رود با راه‌اندازی مجتمع‌های سراب بادیه، چم شاهی و سرانجیرک مشکل کمبود آب در این روستاها مرتفع شود.

 

بخشدار مرکزی هرسین افزود: در در بحث راه روستایی چند طرح پیمان سپاری شده و پیمانکار آنها مشخص شده و قرار است که در آینده نزدیک مسیر برخی از روستاها آسفالت شود.

 

وی در خصوص وضعیت اینترنت روستاهای بخش مرکزی خاطرنشان کرد: مشکل اینترنت و تلفن روستای سرخوند که در هفته‌های گذشته تجهیزات آن به سرقت رفته بود مرتفع شد و قرار است که یک سایت مخابراتی در این منطقه راه‌اندازی شود تا روستاهایی که با مشکل اینترنت مواجه هستند مشکلات آنها هم برطرف شود.

 

دارایی نیا در رابطه به مشکل قطعی ابنترنت روستای میدان اظهار داشت: پیگیری های در این خصوص با مرکز ارتباطلات و فناوری اطلاعات استان انجام شده و قرار شد علی رغم سرقت مکرر این تجهیزات و لزوم تامین قطعات مورد نیاز نهایتا در مدت زمانی یک ماهه این مشکل برطرف شود.

 

بخشدار مرکزی هرسین با اشاره به موضوع مهاجرت روستاییان افزود: سعی بر این است که امکانات رفاهی در روستاها فراهم شود تا موضوع مهاجرت در این مناطق را نداشته باشیم، هرچند که آمارهای ابتدایی و همچنین موضوع افزایش تقاضای سهمیه آرد در برخی مناطق نشان دهنده افزایش جمعیت در روستاهاست.

 

وی در خصوص مشکل تامین آب شرب روستای تمرگ خاطرنشان کرد: این موضوع با پیگیری مدیر آبفای شهرستان رفع شد ولی از آنجایی که برخی اهالی روستا نسبت به استفاده از آب شرب جهت مصارف کشاورزی و به صورت غیر مجاز اقدام کرده بودند، مقرر شد آمار این افراد جمع آوری و جهت برخورد به مرجع قضایی معرفی شود.