دیوانگاه گزارش می دهد/

گله مندی ساکنین شهرک شهرداری هرسین از نبود زیرساخت/ حفر چاه آب و فاضلاب درفاصله کمتر از چند متر!!

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31455|16:41 - 1402/05/28
نسخه چاپی
گله مندی ساکنین شهرک شهرداری هرسین از نبود زیرساخت/ حفر چاه آب و فاضلاب درفاصله کمتر از چند متر!!
نگاهی گذرا به توسعه نامناسب شهری در هرسین به خوبی نشان می دهد که چه وضعیت بغرنجی در برخی از شهرک های اطراف آن وجود دارد. ساختمان های برافراشته با هزینه های میلیاردی در کنار عدم خدمات دهی و نبود زیرساخت و نبود امکانات رفاهی وضعیت بدی را برای ساکنان این شهرک ها رقم زده است.

به گزارش دیوانگاه ،سال هاست که در خصوص ساخت و ساز در حاشیه ی شهرهاو ایجاد شهرک هخای جدید و بدون زیر ساخت صحبت می شود و کارشناسان توصیه می کنند که قبل از انجام هرگونه واگذاری زیرساخت های لازم برای شهرک ها فراهم شود.

 

نگاهی گذرا به توسعه نامناسب شهری در هرسین به خوبی نشان می دهد که چه وضعیت بغرنجی در برخی از شهرک های اطراف آن همچون شهرک شهرداری وجود دارد، ساختمان های برافراشته با هزینه های میلیاردی در کنار عدم خدمات دهی و نبود زیرساخت و نبود امکانات رفاهی وضعیت بدی را برای ساکنان این شهرک ها رقم زده است.

از جمله گله مندی ساکنین شهرک شهرداری هرسین عدم وجود زیر ساخت های مناسبت از جمله شبکه آبرسانی و فاضلاب می باشد که متاسفانه ساکنین این منطقه را مجبور به حفر چاه های جذبی فاضلاب در کنار چاه های آب در فاصله چند متر از هم کرده است که این موضوع خطرات شیوع بیماری های عفونی را در این منطقه افزایش می دهد.

 

مهندس صادق عزیزی در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به وجود برخی از مشکلات در شهرک شهرداری اظهار داشت: طبق قانون شهرداری قبل از اینکه مجوز ساخت در یک شهرک را صادر کند بایستی هماهنگی های لازم را با ادارات خدمات رسان جهت ایجاد زیر ساخت انجام دهد

.

رئیس اداره آبفای هرسین افزود: تغییر کاربری مناطق هم در قالب تعاونی ها صورت می گیرد و این تعاونی موظف است تمام هزینه های مشارکت را پرداخت کنند، یا اینکه خود آن نهاد یک پیمانکار جهت پیگیری این موضوع تعیین کند که متاسفانه شهرداری هرسین مجوز ساخت را بدون هماهنگی های مربوطه انجام داده است

.

وی خاطرنشان کرد: حتی زمین های واگذار شده در این شهرک کد کف و بر ندارند، یعنی اینکه هر شهروند بر اساس نقشه ای که در اختیار داشته و با توجه به سلیقه خودش هر کد ارتفاعی که قرار داشته ساخت و ساز انجام داده اند

.

عزیزی اظهار داشت: بلاخره پس از پیگیری های فراوان در سال 1401و با همکاری آقای نورعلی شهردار سابق موفق به اخذ کد کف و بر از شهرداری شدیم که در ادامه نسبت به ایجاد زیر ساخت و تهیه در این شهرک اقداماتی انجام شد

.

رئیس اداره آبفای هرسین افزود: معبرهایی جهت آبرسانی به این شهرک از مخزن بالادست شهر هرسین در نظر گرفته شد که بخشی از اراضی آن موبوط به اداره راه و شهرسازی بود که بلامانع اخذ شد و بخشی دیگر مربوط به اراضی کشاورزی است که باید موافقت مردم و جلب شود

.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وجود معارضین محلی مانع پیشرفت کار شده که با جلساتی که با مسئولین شهرستان برگزار شده و با مالکین هم مذاکراتی انجام شده است که این مشکل هم به زودی مرتفع میشود.

 

اواسط دهه هشتاد بود که شرکت تعاونی شهرداری پروژه شهرک شهرداری هرسین را در سال 1385کلید زد، این طرح در آغاز به 110قطعه جهت واگذاری به مردم تقسیم شد ولی در ادامه به دلیل تغییراتی در متراژ قطعات زمین های تفکیکی به حدود 130قطعه ارتقاء یافت.

 

احسان خلیل پور سرپرست شهرداری هرسین در گفتگو با خبرنگار  دیوانگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: علی رغم اینکه مشکل ایجاد شده در دوره بنده نبوده ولی تمام تلاش خود را در جهت تعامل و رفع مشکلات موجود با ادارات مربوطه انجام داده ایم.

 

به گزارش دیوانگاه، با توجه به روند رو به رشد ساخت و ساز ها در شهرک شهرداری و نبود زیر ساخت لازم و شبکه آبرسانی و دفع فاضلاب و همچنین احتمال شیوع بیماری های عفونی در این منطقه به دلیل همجواری چاه های آب و فاضلاب لازم است نسبت به پیگیری عاجل و رفع مشکلات موجود اقداماتی صورت گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد