رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین خبر داد:

حدود 35هکتار از اراضی ملی در هرسین طعمه حریق شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31453|14:06 - 1402/05/26
نسخه چاپی
حدود 35هکتار از اراضی ملی در هرسین طعمه حریق شد
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین گفت: متاسفانه آتش سوزی روز گذشته حدود 35هکتار از مراتع منطقه و همچنین بخشی از زمین های کشاورزی طعمه حریق شد.

مهندس سجاد دارابی در گفتگو با خبرنگار  دیوانگاه در خصوص آتش سوزی صورت گرفته در مراتع و زمین های کشاورزی برخی از روستاهای بخش مرکزی هرسین اظهار داشت: در مورخه ۲۵ مرداد ماه گزارشی مبنی بر بروز حریق در اراضی زراعی و ملی روستای سیراوله به اداره منابع طبیعی ارسال شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان افزود: پس از حضور پرسنل این اداره در محل مشخص گردید متاسفانه در اثر سهل انگاری احدی از کشاورزان این روستا در جارسوزی و سرایت حریق به سایر مزارع و نهایتا اراضی ملی در چند جهت حریق در حال گسترش بود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار مدیریت بحران شهرستان به ریاست فرماندار قرار گرفت و در همین راستا فراخوان عمومی جهت شرکت در اطفای حریق به کلیه دیده بانان شهرستان، اهالی روستاهای سیراوله، سراب بادیه، حسن بقعه، مله حسن بقعه،سرماج کرمی، سرماج حسینخانی، شادآباد علیا و سفلی صادر شد.

 

دارابی اظهار داشت: در ادامه پس از حضور فرماندار محترم شهرستان و بخشداران بخش مرکزی و بیستون، اهالی روستاهای مذکور و اعضای مدیریت بحران، پرسنل هلال احمر شهرستان، پرسنل آتش نشانی شهرستان و نیروهای ادارات منابع طبیعی شهرستانهای صحنه و کنگاور حریق راس ساعت یک بامداد به طور کامل اطفا گردید و اکیپ های مراقبت بعد از حریق تا صبح روز بعد در محل به مراقبت پرداختند. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان افزود: متاسفانه در این در این آتش سوزی گسترده حدود 35هکتار از مراتع منطقه و همچنین بخشی از زمین های کشاورزی طعمه حریق گردید.

 

گفتنی است این دومین آتش سوزی گسترده در بخش مرکزی هرسین است که عامل انسانی در ایجاد آن نقش داشته و متاسفانه در این آتش سوزی ها بخش قابل توجهی از اراضی ملی منطقه در آتش سوخته است.