رئیس اداره راه و شهرسازی هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

تسهیل دسترسی زائرین به مواکب مستقر در شهرستان هرسین/ ارتقاء ایمنی راه ها و محورهای مواصلاتی

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31447|01:24 - 1402/05/24
نسخه چاپی
تسهیل دسترسی زائرین به مواکب مستقر در شهرستان هرسین/ ارتقاء ایمنی راه ها و محورهای مواصلاتی
رئیس اداره راه و شهرسازی هرسین گفت: در راستای افزایش ایمنی راه ها و محورهای مواصلاتی اقداماتی همچون نصب نیوجرسی در مسیر بیستون به سمت پلیسراه، رنگ آمیزی تمام پایه تابلو ها، شانه سازی بزرگراه کربلا و جاهایی که اختلاف سطح داشته و خط کشی تمام محورهای مواصلاتی در دست انجام است.

مهندس فرهاد احمدی  در گفتگو بادیوانگاه  با اشاره به اهم فعالیت های صورت گرفته توسط این مدیریت در راستای خدمات رسانی به زائران عزیز امام حسین(ع) اظهار داشت: در بحث آسفالت و روکش مسیرها حدفاصل شهرک الزهرا به سمت بیستون، بیستون به سمت صحنه،  نادرآباد به سمت بیستون، بیستون به سمت پلیسراه( به طول تقریبی 20کیلومتر و عرض8متر وحدود 160کیلومتر روکش آسفالت) انجام شده است.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هرسین در خصوص بهسازی و مناسب سازی رمپ های ورودی مواکب ثابت شهرستان افزود: اجرای رمپ ورود و خروج و آماده سازی محوطه ، اجرای یک دستگاه پل واقع در موکب روستای نادر آباد، و بتون ریزی، آسفالت و شانه سازی به ارتفاع یک متر و به طول یک کیلومتر از جمله اقدامات  انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامت صورت گرفته بهینه سازی محوطه بیرونی مسجد قوزیوند،اجرای رمپ ورود و خروج این روستا به طول 500متر و عرض 4متر  و زیر سازی مسیر جهت استفاده زوار اربعین می باشد که کار آسفالت آن ظرف روزهای آینده انجام خواهد شد.

 

احمدی اظهار داشت: در بحث روشنایی معابر و  برای ایجاد تردد روان زائرین امام حسین(ع)، حد فاصل بزرگراه به سمت مسجد قوزی وند کار روشنایی این مسیر انجام شده است.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان افزود: در محور سه راهی هرسین به هرسین پیمانکار در حال اجرای فعالیت است و مقاطع تخریبی و خراب مسیر در دست روکش کردن است  که هزینه آن بالغ بر 20میلیارد تومان می باشد و پیکانکار در حال حاضر مشغول انجام کار می باشد.

 

وی تصریح کرد: در راستای افزایش ایمنی راه ها و محورهای مواصلاتی اقداماتی همچون نصب نیوجرسی در مسیر بیستون به سمت پلیسراه، رنگ آمیزی تمام پایه تابلو ها، شانه سازی بزرگراه کربلا و جاهایی که اختلاف سطح داشته، خط کشی تمام محورهای مواصلاتی در دست انجام است که تا این لحظه پیشرفتی حدود 50درصدی داشته است و تا آغاز اربعین به اتمام خواهد رسید.