رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری هرسین:

اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه شمال شهر هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31444|16:05 - 1402/05/21
نسخه چاپی
اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه شمال شهر هرسین
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری هرسین با اشاره به پیش بینی پاییز پربارش امسال گفت: عملیات آبخیزداری در حوضه شمال شهر هرسین و کنترل سیلاب های پاییزه پیش رو در دست انجام می باشد.

مهندس سجاد دارابی در گفتگو با  دیوانگاه ازاجرای عملیات آبخیزداری در حوضه شمال شهر هرسین و کنترل سیلاب های پاییزه پیش رو با توجه به پیش رو بودن پاییز پربارش خبر داد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین افزود: امروزه اجرای عملیات های آبخیزداری در حوضه ها به عنوان یکی از نیازهای اصلی با کارکردهایی همچون کنترل سیلاب های شدید و خسارت بار، تقویت سفره های زیرزمینی و آبخوان ها، جلوگیری از فرسایش خاک و ... شناخته میشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خسارات به وجود آمده در اثر سیلاب های شدید نتیجه تخریب سرزمین و تغییر کاربری ها می‌باشد که روان‌آب های ناشی از بارندگی ها به جای نفوذ در زمین بر روی سطح عرصه جاری شده و پس از به هم رسیدن در محل آبراهه ها زمینه ایجاد خسارات جبران ناپذیر را فراهم میسازد وهمچنین از دست رفتن خاک زنده و مرغوب و آب جاری نیز از مضرات عدم کنترل بارندگی ها می‌باشد.

 

دارابی در ادامه اظهار داشت: در همین راستا اجرای پروژه های آبخیزداری از جمله احداث کانال ها، اجرای انواع بندهای خشکه چین، تورکینست و سنگی ملاتی راهکاری برای جلوگیری از بروز این آسیب ها می‌باشد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین افزود: در سال جاری و در جهت تثبیت آبراهه های حوضه شمال شهر هرسین اداره منابع طبیعی این شهرستان اقدام به اجرای عملیات آبخیزداری شامل مرمت، تکمیل و احداث ۲۵۰۰ مترمکعب عملیات تورکینست، ۲۳۵۰۰ مترمکعب عملیات کانال کنی، ۲۵۵ مترمکعب عملیات خشکه چین با سنگ لاشه، ۲۱۳ مترمکعب عملیات سنگی ملاتی و ۷۵ مترمکعب عملیات بتن ریزی  نموده است که پیش بینی می‌شود برخی از پروژه ها تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.