مدیر حوزه علمیه خواهران هرسین:

یکی از درس های واقعه کربلا نشان دادن جایگاه و نقش زنان در اجتماع است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31442|14:04 - 1402/05/19
نسخه چاپی
یکی از درس های واقعه کربلا نشان دادن جایگاه و نقش زنان در اجتماع است
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان هرسین با اشاره به نقش زن مسلمان در نهضت عاشورا گفت: یکی از درس های واقعه کربلا، نشان دادن جایگاه صحیح و نقش زنان در اجتماع است.

خانم مقصودیان در گفتگو بادیوانگاهبا اشاره به نقش زن مسلمان در نهضت عاشورا اظهار داشت: حادثه کربلا یکی از مهمترین حوادثی است که تاثیر بسیار شگرفی در تاریخ داشته است و مهمترین رسالتی که بر عهده زنان خصوصا بر عهده حضرت زینب سلام الله علیها و اهل بیت امام حسین (علیه‌السّلام) گذاشته شده بود، این بود که حوادث کربلا را برای دیگران بازگو کنند و پیام آنحضرت را به همگان برسانند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان هرسین نقش حضرت زینب (س) در مدیریت شرایط بحران را یادآور شد و افزود: نقش حضرت زینب (س) در نهضت عاشورا و سرپرستی کاروان اسرا، درس «مدیریت در شرایط بحران» را می‌آموزد به طوری که ایشان مجموعه بازمانده را در راستای اهداف نهضت هدایت و با هر اقدام خنثی‌کننده نتایج عاشورا از سوی دشمن، مقابله کرده و نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس های واقعه کربلا، نشان دادن جایگاه صحیح و نقش زنان در اجتماع است. آنان با حفظ عفت خود به خوبی این مهم را انجام دادند و شهادت پسر،پدر و شوهر را تحمل کردند و تکیه گاه خانواده در امتحان الهی بودند.

 

مقصودیان در ادامه اظهار داشت: عنصر زن در تربیت و تکوین خانواده و برانگیختن فرزند و همسر در موقعیت های خطیر و تصمیمات بزرگ و سرنوشت ساز نقش اصلی را ایفا می کند، یک زن به عنوان مرکز  ثقل خانواده محسوب می شود، او می تواند طبع زندگی را تغییر دهد و به نوعی قبله زندگی را برای شوهر و فرزندانشان معلوم کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان هرسین در ادامه افزود: زن رهبر خانواده است و در این رهبری مسئولیتی سنگینی دارد. او با افکار خود به زندگی  و خانواده اش جهت می دهد و با طریقه برخوردش با مشکلات به فرزندان و همسرش، غیر مستقیم آموزش می دهد، آرزو و اهدافی که او در راستای آن تلاش می کند خانواده را به سمت اندیشه های مثبت یا منفی هدایت می کند. 

 

مقصودیان در پایان تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا را شهدا و مدافعان حریم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط حساس کشور دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی سعی کردند تا ایام محرم را از ابهت و حال و هوای معنوی دور کنند اما این شور و شعور به هم آمیخته شد و نه تنها خاموش نشد بلکه با حضور دختران جوان در عزاداری ها و پویش های عفاف، نمود متفاوت یافت و همراهی زنان با تقویت استقامت و تحمل در نهضت و پیکار مردانه امام حسین (ع) به جهانیان نشان داد که وقتی حرف از احقاق حق باشد قدرت زن و مرد در عرصه پیکار یکی می‌شود و آزادگی هرگز در جهان اسلام رنگ نمی بازد‌.