سرپرست منطقه حفاظت شده بیستون :

180هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش بیستون طعمه حریق شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31441|15:09 - 1402/05/17
نسخه چاپی
180هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش بیستون طعمه حریق شد
سرپرست منطقه حفاظت شده بیستون گفت: جمعا در طول ۴۸ساعت ۱۸۰هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش بیستون طعمه حریق شد و در این آتش سوزی خساراتی هم به حشرات و پرندگان ،خزندگان و همچنین درختان بلوط ،ون،زالزالک و..در منطقه.وارد شده است.

علی یاری در گفتگو بادیوانگاهاظهار داشت: آتش سوزی در منطقه پناهگاه حفاظت شده بیستون در محدوده ارتفاعات روستاهای کالیان و وزمله در ساعت ۱۳مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵شروع شد و در ساعت ۴/۳۰صبح مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱6  اطفا شد.

 

 سرپرست منطقه حفاظت شده بیستون افزود:  متاسفانه در ساعت ۹صبح مورخ شانزدهم مردادماه دوباره آتش‌سوزی شروع شده که تا ساعت 20همان روز به طول انجامید که در این آتش سوزی ۸۰هکتار اراضی مرتعی و جنگلی طعمه حریق شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این میان نیروهای محیط زیست تا ساعت ۱۶به تنهایی با آتش سوزی درگیر بودند که طی تماس مدیرکل محترم با مدیر کل ستاد بحران و به کمک گرفتن از نیروهای مردمی و همیاران محیط زیست عملیات اطفا به پایان رسید.

 

یاری اظهار داشت: در این عملیات ادارات و ارگان های محیط زیست شهرستان کرمانشاه، یگان حفاظت استان، یگان حفاظت روانسر و جوانرود و،سرپرستی بیستون، پرسنل پناهگاه بیستون،همچنین منابع طبیعی کرمانشاه، مدیر کل ستاد بحران و بخشداری بیلوار و آتشنشانی و نیروهای ارتش حضور داشتند.

 

سرپرست منطقه حفاظت شده بیستون افزود: در روز دوم میزان صد هکتار اراضی جنگلی مرتعی طعمه حریق شد که جمعا در ۴۸ساعت میزان ۱۸۰هکتار از اراضی که جزء پناهگاه حیات وحش بیستون بوده طعمه حریق شد و در این آتش سوزی خساراتی هم  به حشرات و پرندگان ،خزندگان و همچنین درختان بلوط ،ون،زالزالک و..در منطقه.وارد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده بيستون در استان كرمانشاه با مساحت 54 هزار و 950 هكتار دارای گونه های گیاهی بلوط، آلبالو وحشي،‌ زالزالك، ‌گلابي وحشي و بنه است که به خاطر موقعيت و شرايط خاص ارتفاعات منطقه به تبعيت از شرايط اقليمي زاگرس ، داراي محيط و ويژگي هاي منحصر به فردی می باشد مکانی مساعد براي تنوع حيات وحش را در خود جای داده است.