رئیس امور آب منطقه ای شهرستان هرسین خبر داد/

انسداد8حلقه چاه غیرمجاز در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31438|16:34 - 1402/05/15
نسخه چاپی
انسداد8حلقه چاه غیرمجاز در هرسین
رئیس امور آب منطقه ای شهرستان هرسین گفت: به منظور صیانت از منابع آب زیرزمینی از ابتدای امسال تعداد 8حلقه چاه غیرمجاز با اخذ حکم قضایی در روستاهای بخش بیستون و هرسین مسدود شد.

علی اشرف ایازنیا در گفتگو با  دیوانگاه اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف طرح احیاء وتعادل بخشی و به منظور صیانت از منابع آب زیرزمینی از ابتدای امسال تعداد 8حلقه چاه غیرمجاز با اخذ حکم قضایی در روستاهای بخش بیستون  و هرسین  مسدود شد.

 

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان هرسین از نیروی انتظامی، واحد گشت وبازرسی امور آب هرسین ومسئول دفتر نمایندگی بخش بیستون  که درامر شناسایی وانسداد همکاری داشتند تشکر وقدردانی کرد.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی جهت انسداد 80حلقه چاه در هرسین انجام شده است خاطرنشان کرد: چاه‌های غیرمجاز یکی از عوامل اصلی اختلال در ارزیابی های مصارف و منابع آب زیرزمینی است که با انسداد آنها از برداشت بی رویه آب جلوگیری به عمل می آید.

 

 ایازنیا در ادامه اظهار داشت: روند برخورد قانونی با چاه‌های غیر مجاز در دستور کار و اولویت این منابع آب می‌باشد .

 

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان هرسین در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه شهرستان افزود:  پیگیری‌های صورت گرفته مشخص گردید هیچ سازه‌ای در بستر رودخانه ساخته نشده است و در صورت انجام این کار نسبت به تشکیل پرونده و تخریب آنها اقدام خواهد شد.

 

وی در خصوص وضعیت تامین آب شرب میان مدت و بلند مدت شهرستان تصریح کرد: در بحث تامین آب میان مدت شهرستان یک حلقه چاه در روستای داوودی از توابع بخش مرکزی هرسین حفر شده که آب قابل اطمینانی دارد و به دنبال این هستیم که با همکاری آبفا شهرستان مکان‌های بعدی هم جهت حفر چاه مشخص شود و در ادامه کار حفاری در آنجا صورت گیرد.

 

ایازنیا اظهار داشت: وضعیت آب نسبت به سال گذشته مطلوب است اما حفظ این وضعیت نیازمند صرفه‌جویی است و در خصوص آب بلند مدت شهرستان هم نیازمند برنامه‌ریزی برای ساخت سد مخزنی بابا زید است که با وضعیت بودجه فعلی مقدور نمی‌باشد.