امام جمعه هرسین:

قیام عاشورا موجب بیداری فطرت های غبار گرفته و دل های خفته شد‌

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31437|09:02 - 1402/05/15
نسخه چاپی
قیام عاشورا موجب بیداری فطرت های غبار گرفته و دل های خفته شد‌
امام جمعه هرسین با اشاره به ابعاد امیدآفرینی مکتب عاشورا گفت: مکتب امام حسین(ع)، مکتب امید آفرینی‌ در ابعاد فردی و اجتماعی، ملی و فرا ملی و الگویی شایسته برای سبک زندگی است و جهاد تبیین امام سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم(س)در ادامه راه، نمونه‌های بارزی از این امید آفرینی هاست.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به ابعاد امیدآفرینی مکتب عاشورا اظهار داشت: از بدیهیات نهضت عاشورا،  تقابل دو جبهه حق و باطل و  حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که تحقق این مؤلفه‌ها نوید بخش آینده ای روشن و زندگی بهتر و ایجاد امید در دل مردمان است. 

 

امام جمعه هرسین افزود: از نتایج قیام اباعبدالله الحسین(ع) احقاق حق اجتماعی است که امیدآفرینی در دل مردم ایجاد می‌کند و این مهم، سبب تغییری بنیادین خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: قیام سالار شهیدان درس نشاط، حرکت، انگیزه و هدف و اصلاح جامعه است که نتیجه آن امید به آینده است، چرا که امید زمانی  معنا پیدا می کند که شخص باوری داشته باشد و هدفی، و با آن باور برای رسیدن به هدف خود در مقابل همه سختی‌ها و مشکلات پیش رو، قدم بردارد و سست نشود و با بینشی ژرف آینده درخشان را درک کند که به عینه در مکتب امام حسین(ع) و یاران و همراهانش تجلی دارد که با وجود کمی تعداد در برابر کثرت دشمنان ایستادگی و امید آفرینی کردند.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: آنچه که موجب هراس و استیصال دشمنان اسلام اصیل شده این است که ملت‌ها می‌توانند با اقتدا به حسین بن علی(ع) و الگوگیری از آن امام همام، مقابل تمامی ابرقدرت‌ها ایستادگی کنند و با بذل مال و جان از ارزش‌های ناب اسلامی و انسانی دفاع کنند.

 

امام جمعه هرسین افزود: مکتب امام حسین(ع)، مکتب امید آفرینی‌ در ابعاد فردی و اجتماعی، ملی و فرا ملی و الگویی شایسته برای سبک زندگی است و  جهاد تبیین امام سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم(س)در ادامه راه، نمونه‌های بارزی از این امید آفرینی هاست، چرا که امام حسین(ع) به هر انسان آزادیخواه آموخت با اراده و ایمان می شود بر اکثریت دشمن  غلبه کرد، لذا قیام عاشورا موجب بیداری فطرت های غبار گرفته و دل های خفته شد‌.