رئیس اداره منابع طبیعی هرسین:

خلع ید و رفع تصرف ۸۲000 متر مریع از اراضی ملی در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31430|16:48 - 1402/05/08
نسخه چاپی
خلع ید و رفع تصرف ۸۲000 متر مریع از اراضی ملی در هرسین
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرسین گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال از ۸۲ هکتار از اراضی ملی در شهرستان خلع ید و رفع تصرف صورت گرفت.

مهندس سجاد دارابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرسین در گفتگو بادیوانگاهاظهار داشت: با تشکیل ۱۷ پرونده قضایی  از ۸۲۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی تحت تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی در چهار ماهه ابتدایی امسال خلع ید و رفع تصرف صورت گرفت.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرسین با اشاره تخلفات صورت گرفته در خصوص معادن شهرستان افزود: برای افراد متخلف در حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی جمعا به مساحت ۳۶۰۰۰ مترمربع طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری۹ پرونده قضایی تشکیل شده است که از این تعداد ۴ فقره در حوزه فعالیت معادن بوده است.

 

وی در خصوص آتش سوزی های صورت در منابع طبیعی شهرستان خاطرنشان  کرد: از ابتدای فصل گرما تا کنون شش فقره حریق در اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان رخ داده که علی رغم کنترل و اطفای آنها با کمک دیده بانان و افراد آموزش دیده محلی حدود ۹.۷ هکتاراز اراضی ملی منطقه دچار خسارت شده است. 

 

دارابی در ادامه اظهار داشت: در راستای واکنش سریع  و جلوگیری از بروز حریق های احتمالی ۱۰ نفر دیده بان آموزش دیده و با تجربه در مناطق بحرانی و دارای سابقه تکرار حریق شهرستان به کارگیری شده است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرتسان با اشاره به اخذ سند کاداستری جهت ۱۰۰ درصد اراضی ملی شهرستان افزود:طی چهار ماهه اول امسال با همکاری جهاد کشاورزی و اداره ثبت شهرستان ۴۰ پرونده(پلاک) رفع تداخل در شهرستان تکمیل و به استان ارجاع داده شده است که این آمار با کل اقدامات انجام شده طی چند سال گذشته در این حوزه برابری می‌کند.

 

در حوزه معادن براساس قوانین و دستورالعمل ها هرگونه مخالفت و یا موافقت با معدن جدید، جاده دسترسی به معادن و احیای معادن متروکه سنواتی در کمیسیون های تخصصی استان انجام میگیرد و در این حوزه اداره شهرستان نسبت به بازدید محل و تشریح وضعیت فنی و حقوقی محل مورد درخواست از نظر پوشش گیاهی ، توپوگرافی و سایر شاخص ها اقدام می‌نماید.