مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهرستان هرسین:

حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31416|08:38 - 1402/04/26
نسخه چاپی
حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهرستان هرسین گفت:مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد این یک برداشت کاملاً غلط است، مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است،

خانم مقصودی در گفتگو بادیوانگاهدر خصوص اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: يکي از عوامل ساختاري بدحجابي  بزرگ شدن شهرها و کاهش کنترل‌هاست، در اين مسئله بايد محله‌ها را احيا کنيم يعني بايد در شهرهاي بزرگ شهرها و محله‌هاي کوچک احيا شود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهرستان هرسین افزود: از نظر فرهنگي اگر بخواهيم انحرافات مردان و زنان، از جمله بدحجابي کاهش يابد، بايد آنها را به محله‌هاي کوچک وصل کنيم يعني بايد مساجد و محله‌ها احيا و سمن ها توسعه يابد بايد الگوهايي با محوريت مسجد و محله ايجاد کنيم.

 

وی خاطرنشان کرد: اشتغال زنان نيز ايجاب مي‌کند که لباس آنها با شغل‌شان متناسب باشد، ما بايد براي لباس‌هاي متناسب با وضعیت جدید الگو معرفي کنيم ولي در اين زمينه بسيار ضعف داريم، خداوند مي‌فرمايد: «أَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا» (بقره: 275) خداوند وقتي مي‌خواهد ربا را حرام کند پيش از آن بيع را حلال کرده و راهکارش را نشان داده است.

 

مقصودی در ادامه اظهار داشت: اگر در جامعه تغييرات ساختاري داريم بايد به سرعت الگوي بهينه و متناسب با جامعه را معرفي کنيم که رسانه ملي بايد عهده‌دار معرفي آن باشد، ما بايد براي حجاب الگو معرفي کنيم که در اين زمينه بسيار ضعف داريم. بايد در برابر الگوهاي بيگانگان، چادرهاي زيباتر و الگوهاي زيباتري براي دختران جوان ايجاد کنيم که هم زيبا باشد و هم حجاب رعايت شود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهرستان هرسین افزود: عفاف و حجاب هم براي مرد است و هم براي زن، ولي حدودش فرق مي‌کند، اسلام مي‌فرمايد: براي زن قرص صورت و کفين مي‌تواند باز ‌باشد و براي مرد بخش بيشتري از بدن

 

وی تصریح کرد: اسلام در باب حجاب پوشش را معین نکرده است مقصود را معین کرده است، مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعی آنها، به صورت روزمره، تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این، هدف اسلام است.

 

مقصودی در ادامه اظهار داشت: مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد این یک برداشت کاملاً غلط است، مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است، زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد و به خصوص به ضرر زن است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهرستان هرسین افزود: از نظر غرب و فرهنگ غربی یکی از ارزش هایی که برای زن متصور است این است که با وجود خود و با شخصیت خود وسایل التذاذ و بهره مندی دیگران را فراهم آورد، لذا وقتی ما بر اساس فرهنگ اسلامی اعلام می کنیم که اسلام برای معاشرت زن و مرد، محدودیتی قائل شده و معاشرت بی قید و شرط زن و مرد را جایز ندانسته است ما را متهم می کنند که شما به زن اهانت می کنید در حالی که اهانت آن چیزی است که در فرهنگ غرب نسبت به شخصیت زن دیده می شود.

 

وی تصریح کرد: پديدة "بدحجابي" که گونه اي انحراف و کجروي اجتماعي به شمار ميرود پديدهاي است که جامعة ايران در سالهاي اخیر به گونه های مختلف در برخي شهرهاي بزرگ و به ويژه در ميان برخي گروه هاي جامعه با آن روبه رو بوده است.

 

مقصودی اظهار داشت: با وجود دگرگوني هاي بنيادينی که در سطوح مختلف اجتماعي و فرهنگي رخ داده است و توفيقات قابل توجهی نیز در زدودن برخي مظاهر فرهنگ بيگانه به دست آمده ولی واقعیت این است که تاکنون اين معضل اجتماعي آنگونه که بایسته و شایستة جامعة اسالمی ماست حل نشده و هنوز به اين ضرورت فرهنگي و خواست همگاني، پاسخي شايسته داده نشده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد