امام جمعه هرسین:

تاکید شهدا بر توجه به حجاب بصیرت نافذ آنها را نشان می دهد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31411|18:23 - 1402/04/21
نسخه چاپی
تاکید شهدا بر توجه به حجاب بصیرت نافذ آنها را نشان می دهد
امام جمعه هرسین با اشاره به اهمیت موضوع حجاب در جامعه گفت: دلایل و منابع عقلی، نقلی و منطقی بسیاری وجود دارد که ضرورت حجاب را اثبات می‌کند حتی اگر کسی اعتقادی به عالم دیگر نداشته باشد برای این دنیا هم حجاب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در گفتگوی اختصاصی با  دیوانگاه با اشاره به سالروز واقعه قیام مسجد گوهرشاد اظهار داشت: این واقعه که در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۴ رخ داد به عنوان کارنامه سیاهی برای رژیم منحوس پهلوی و در مقابل به عنوان نقطه درخشانی از ایستادگی در برابر این رژیم سفاک برای مردم کشور ما برجای ماند.

 

امام جمعه هرسین افزود: در این حادثه ‌ای که نمی‌خواستند کشف حجاب انجام دهند و بی بندو باری کنند خون پاکشان بر زمین ریخت که البته خون این عزیزان درخت اسلام و انقلاب را تناورتر کرد

 

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات این موضوع مطرح می‌شود که شاید لازم باشد برای حجاب دلیل آورده شود در حالی که اینطور نیست باید برای بی‌حجابی دلیل آورده شود،  دلایل و منابع عقلی، نقلی و منطقی بسیاری وجود دارد که ضرورت حجاب را اثبات می‌کند حتی اگر کسی اعتقادی به عالم دیگر نداشته باشد برای این دنیا هم حجاب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: کسانی که مدعی بی بندو باری هستند دلیلی جز خواسته‌های نفسانی خود ندارند، حجاب هم دلیل فردی دارد و هم دلیل اجتماعی، مردم ما باورمند و معتقد هستند و شهدا هم در وصیت نامه های خود توجه به موضوع حجاب را بعد از تاکید از تبعیت از ولایت فقیه مطرح می‌کنند که این خود ضرورت این واجب اجتماعی و بصیرت نافذ شهدا را نشان می دهد.

 

امام جمعه هرسین افزود: پوشش اسلامی و حجاب سبب حفظ حریم و کرامت انسانی می شود و  این پوشش اسلامی سبب می شود تا زن به گوهر وجودی خود آگاه شود و به این آگاهی دست یابد که مسؤولیت زن در جامعه خطیرتر و والاتر است.

 

وی تصریح کرد: جایگاه زن در غرب، جایگاه یک وسیله ای برای ارضای شهوات، ابزاری برای تبلیغات رسانه‌های گوناگون، یک موجود مصرف گرای غرق در زر و زیور و به طور کلی یک موجود حقیر و ذلیل است ولی در مقابل یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است.