امام جمعه هرسین:

بزرگترین ناقض حقوق بشر خود آمریکاست/ قصور شورای شهر هرسین قابل تحمل نیست

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31397|18:02 - 1402/04/09
نسخه چاپی
بزرگترین ناقض حقوق بشر خود آمریکاست/ قصور شورای شهر هرسین قابل تحمل نیست
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ما فراموش نمی‌کنیم که در فتنه اخیر شما از قاتل شهید می‌ساختید، شهید عجمیان و علی وردی به چه جرمی این چنین مظلومانه کشته شدند، بزرگترین ناقض حقوق بشر خود آمریکاست.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و همچنین تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت یکی از اعیاد مهم و بزرگ‌ترین عید مسلمانان عید سعید غدیر خم است که هم دارای اعمال فردی و هم دارای بعد اجتماعی است.

 

امام جمعه هرسین  افزود: بسیار توصیه شده که انسان در این روز اعمال نیک خود را مضاعف کند و خود را محروم نکند و خوشحالی خود را اظهار کند، خداوند در این روز باب رحمتش را بر روی بندگان باز کرد ولی بر اثر حب دنیا طلبی و لجبازی عده‌ای در ثقیفین بلایی سر مردم آوردند که از این نعمت محروم شدند و از مسیر واقعی خارج شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: یکی از واژه‌هایی که در فتنه‌ها زیاد به گوش می‌رسد واژه اپوزیسیون است این واژه لاتین به گروه و نهادهایی گفته می‌شود که درصدد براندازی نظام مورد نظر خود هستند و براندازان نظام محسوب می‌شوند،  این‌ها همان تفاله‌های بیرون رانده شده از کشور هستند که هنری جز ابتذال ندارند و مزد خیانت خود را می‌خورند،  درود خداوند بر حاج قاسم سلیمانی عزیز که فرمود هر کسی که تیری به سمت این نظام انداخت آواره شد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: عده‌ای در داخل دچار توهم شده‌اند و از این رأفت نظام سوء استفاده می‌کنند، مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه اشاره کردند که عده‌ای نباید با اعصاب و روان مردم بازی کنند و باید با شدت و قاطعیت با آنها برخورد شود.

 

امام جمعه هرسین  افزود: نشر اکاذیب در فضای مجازی امنیت روانی مردم را بر هم زدن و دهن کجی به نیروهای نظامی و انتظامی اینها نباید قابل مماشات باشد و کوچکتر از آن هستند که بتوانند برای کشور مشکلی ایجاد کنند.

 

وی تصریح کرد: در هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی صدای مخالف شنیده نشده است وقتی می‌گویند صدای مردم را بشنوید کجای دنیا این افراد سلبریتی که این اندازه به کشور دهن کجی می‌کنند به آنها مهلت داده میشود.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بارها شنیده‌ایم که دشمن دم از حقوق بشر می‌زند، بیماران پروانه‌ای ما چه گناهی دارند که داروی آنها را تحریم می‌کنند آیا حقوق بشر در ویتنام زندان‌های ابوغریب رعایت شد؟ آیا این حقوق بشر شماست که سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادید که به شهرهای ما حمله بکند و هنوز هم آثارش را در کشور داریم؟

 

امام جمعه هرسین  افزود: ما فراموش نمی‌کنیم که در فتنه اخیر شما از قاتل شهید می‌ساختید، شهید عجمیان و علی وردی به چه جرمی این چنین مظلومانه کشته شدند، بزرگترین ناقض حقوق بشر خود آمریکاست متاسفانه عده‌ای در داخل هم با آن تحلیل‌های سطحی که سواد رسانه‌ای هم ندارند از آنها تبعیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات در شهرستان و خطاب به فرماندار خاطرنشان کرد: اگر از مسئولین شهرستان ناامید بشویم مشکلات را به مدیران کل استان منتقل می‌کنیم،  موضوع اول در مورد اداره صمت است که باید پاسخگو باشد حدود یک سال است که اتاق اصناف بدون رئیس اداره می‌شود و حدود ۷ ماه است که انتخابات برگزار شده ولی هنوز مشخص نیست که مدیریت دست چه کسی است، این را چه کسی باید پاسخگو باشد اگر پیگیری نمی‌کنید ما به مدیر کل منتقل کنیم و اگر ‌دست هایی پشت پرده است که اجازه نمی‌دهد این موضوع را مشخص کنید.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: اگر انتخابات سالم برگزار شده چرا نباید مشخص شود چه کسی رئیس اصناف است خیلی از کارهایی که به اتحادیه‌ها واگذار می‌شود عنوان می‌کنند که هنوز رئیس ما مشخص نیست.

 

امام جمعه هرسین افزود: نکته دوم خطاب به شورای محترم شهر است که وعده دادند در اسرع وقت و به یک ماه نکشیده شهردار تعیین می کنیم قریب به دو ماه است که شهردار تعیین نشده و حتی زمزمه تعیین شهردار هم نیست، شهر با همه این مشکلات نباید با سرپرست اداره شود نمی‌شود شهر را رها کرد اصلاً گزینه‌ای در کار نیست، قصور شورای شهر قابل تحمل نیست اگر فرماندار محترم پیگیری نمی‌کنند تا به استاندار منتقل کنیم.

 

وی در ادامه در واکنش  به نحوه تخریب ساخت و سازه های غیر مجاز تصریح کرد: اگر تخلفی است باید پاسخگو باشند، ولی چرا امتیاز برق ،آب،گاز به این افراد داده اند، چرا جهاد کشاورزی وقت اجازه ساخت و احداث این بنا ها را داده است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت:چه کسی باید پاسخگو باشد طرف الان ساکن شده است ولی باید منزلش تخریب شود!! فکری باید برای این قضیه بشود، اگر تخلفی است باید مسئولان گذشته پاسخگو باشند.

 

امام جمعه هرسین افزود: نمی‌شود نسبت به این قضیه تصمیمی گرفته شود که باعث بدبینی به نظام بشود، بعضی از مسئولین ناکارآمد یا بد سلیقه که زد و بند انجام می‌ دهند چرا نظام باید تاوان آن ها  را بدهد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر تخلفی است چرا مجوز به این افراد داده اند و اگر تخلف نیست چرا باعث نگرانی مردم شده اند که روز گذشته چندین بار مردم به ما مراجعه کرده اند.