حقوق بشر برای آمریکا ابزار فشاری علیه کشورهای مستقل است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31390|13:56 - 1402/04/05
نسخه چاپی
حقوق بشر برای آمریکا ابزار فشاری علیه کشورهای مستقل است
مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری (س) شهرستان هرسین گفت: حقوق بشر برای آمریکا ابزاری علیه کشورهای مستقل، جهت تحت ‌فشار قرار دادن آنان است تا به اهداف سلطه‌گرایانه خود دست یابد.

خانم زینب مقصودی مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری (س)  شهرستان هرسین در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار  دیوانگاه با اشاره به موضوع حقوق بشر و استفاده ابزاری کشورهای استکباری  از این موضوع اظهار داشت: مهمترین دستاوردی است که قدرت های بزرگ از آن برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده میکنند تا به اهداف سلطه گرانه خود برسند.

 

 مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س)  شهرستان هرسین افزود: نکات قابل توجه در چند دهه اخیر، دخالت ایالات متحده در مسائل امنیتی جهان است که باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بیگناه شده است و در این میان کشور ایران بیشترین صدمه را از جانب امریکا متحمل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری روی تروریسم حیاتی‌ترین گزینه برای دولت‌های ایالات متحده و کم هزینه ترین جایگزین برای جنگ‌های مستقیم است.

 

مقصودی اظهار داشت:  سیاست خارجی و نظامی آمریکا در سال های اخیر به نظر همراه با تضاد و تناقض است. از جهتی خود را ضد تروریسم نشان می دهد و از جهت دیگر بر اساس اسنادی کمک زیادی به تروریست هایی چون داعش و القاعده کرده است.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری (س)  شهرستان هرسین افزود: از طرفی اقتصاد آمریکا در حال حاضر وابستگی زیادی به تولیدات نظامی دارد. مجتمع‌های نظامی−صنعتی آمریکا همانند هر صنعتی دیگر برای دستیابی به تولید پایدار نیازمند بازار مصرف پایدار هستند.

 

وی تصریح کرد: آمریکا با ایجاد گروه تروریستی‌ای مانند داعش، هم بازاری برای تولیدات مجتمع‌های نظامی صنعتی خود ایجاد کرده و هم نگرانی هانتینگتون از تمدن اسلامی با وجود چنین عناصر تربیت شده‌ای در درون تمدن اسلامی را برطرف کرده است.

 

خانم مقصودی اظهار داشت: نقش امریکا در عملیات تروریستی داخل ایران کاملا عیان شده است،نقش امریکا در عملیات تروریستی گروهک فرقان، حمایت این دولت از عملیات‌ تروریستی سازمان منافقین و ردپای سازمان سیا در ترور شهدای هسته‌ای، ترور سردار سلیمانی نمونه‌هایی از این دست در تاریخ ایران است.

 

این مسئول افزود: از تابستان ۱۳۶۰ تا سال های پایانی دهه شصت، خط ترور در دستور کار سازمان مجاهدین خلق به سرکردگی آمریکا در این حزب قرار می گیرد که بعدها با حمایت های امریکا و اروپا این حزب به سازمان منافقین تغییر نام پیدا کرد و در این کشورهای دائیه دار حقوق بشر به رسمیت شناخته شد.

 

وی خاطرنشان کرد: حوادث تلخ سال ۱۳۶۰ در ۶ تیرماه با اقدام به ترور رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر در هنگام سخنرانی تبیینی آغاز شد.

 

خانم مقصودی اظهار داشت: البته خواست خداوند بر این بود که این ذخیره الهی برای انقلاب و نظام بمانند، چرا که اگر این حادثه پیش نیامده بود، شاید ایشان در روز بعد در دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه شهید بهشتی و ۷۲ تن از بهترین یارانش به شهادت می رسیدند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری (س)  شهرستان هرسین افزود: حقوق بشر برای آمریکا ابزاری علیه کشورهای مستقل، جهت تحت ‌فشار قرار دادن آنان است تا به اهداف سلطه‌گرایانه خود دست یابد. 

 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند آماج حملات ضدبشری آمریکا قرار گرفت؛ اقداماتی همچون حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، بمباران شیمیایی سردشت، ترور شخصیت‌های برجسته سیاسی و انقلابی کشور، ترور 17 هزار انسان بی‌گناه و... از جمله جنایاتی است که توسط آمریکا علیه ملت ایران اعمال شده است، اگرچه این اقدامات تا به امروز ادامه داشته و آمریکا از هیچ ابزاری جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد