برگزاری  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین/

حجت الاسلام رضایی: دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث حجاب و عفاف انجام دهند.

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31379|13:14 - 1402/03/29
نسخه چاپی
حجت الاسلام رضایی: دستگاه ها وظایف ذاتی  خود را در بحث حجاب و عفاف انجام دهند.
با حصور امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در محل اداره کتابخانه های عمومی برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ، بررسی روند اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل و ارائه راهکارها در این خصوص توسط  رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان

 

 حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در این جلسه اظهار داشت: یکی از فواید این جلسات با اهمیت دانستن موضوع عفاف و حجاب و جنگ ترکیبی دشمن است، هنوز برخی از مسولین نسبت به این موضوع اهمیت چندانی ندارند.

 

امام جمعه هرسین افزود: ما نمی‌گوییم اقدام سلبی شود ولی می‌شود خیلی از موارد را با تذکر اصلاح کرد، متاسفانه برخی از افراد مسئول خودشان مروج این بی حجابی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود نسبت به  افراد هنجارشکن به بهانه عادی شدن بی تفاوت بود

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: دستگاه ها وظایف ذاتی و محوله خود را در این خصوص انجام دهند.

 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان در ادامه این جلسه اطهار داشت: در یک جنگ ترکیبی و شناختی قرار گرفته ایم و دشمن در صدد است که بر روح و فکر جوان ما تاثیر بگذارد.

 

وی افزود: در این نحوه جنگ دشمن قلب و روح جوان ما را تسخیر می کند و باید اقدامات در این خصوص ویژه باشد.

 

مسلم الماسی فر دادستان هرسین اظهار داشت : باید با لحاظ تمامی طرفیت ها در راستای حجاب و عفاف قدم برداشت

 

وی افزود: نباید فریب رسانه ها را خورد خیلی از موضوعات در سطح جامعه نشات گرفته از نشر مجازی موضوعات است،. خود نشر این موضوعات باعث عادی انگاری می‌شود.

 

دادستان هرسین اطهار داشت: موضوع دیگر این است که خیلی از وظایفی که در جلسات مطرح می‌شود وظیفه ذاتی دستگاه هاست، دستگاه های فرهنگی ما باید در خط مقدم این جریان باشند اگر مواردی بود که نیاز به برخورد داشت یقینا دستگاه قضایی و انتظامی برخورد می کند.

 

الماسی فر اطهار داشت: قوه قضائیه در این زمینه وظایف مشخصی دارد ولی دستگاه های متولی فرهنگی باید در خط مقدم باشند و این دستگاه ها باید پاسخگو باشند.

 

سرهنگ موسوی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ادامه اظهار داشت : به نوعی همه ما به وظایف خود آگاهی داریم ولی برخی متولیان امر در بحث اجرا تعلل دارند.

 

وی افزود: در شهرستان در بحث بی حجابی مواردی نداشته ایم ولی باید راهکارهایی در نطر داشته باشیم مواردی که مصوب می‌شود باید طرفیت اجرایی شدن داشته باشند.