وحید دامود در گفتگو با دیوانگاه :

انجام 118هزار دز واکسن آبله در دو ماهه ابتدایی سال در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31367|09:40 - 1402/03/21
نسخه چاپی
انجام 118هزار دز واکسن آبله در دو ماهه ابتدایی سال در هرسین
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هرسین گفت: تا به امروز 118هزار دز واکسن آبله در دو ماهه ابتدایی سال برای دام های سبک (گوسفند و بز) در کل شهرستان هرسین اجرا شده است.

وحید دامود در گفتگو با  دیوانگاه در خصوص اقدامات مقابله ای صورت گرفته دربحث  تب کریمه اظهار داشت: با توجه به جلسات برگزار شده در شهرستان و مکاتباتی که با مراکزمربوطه صورت گرفته در خصوص ذبح غیر مجاز که یکی از علل شایع انتقال تب کریمه می باشد تذکراتی داده شده است.

 

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هرسین افزود: در این خصوص توزریع سم رایگان و سم پاشی در مناطق محروم روستایی شهرستان در دستور کار بوده است.

 

 

وی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون آبله دامی در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: تا به امروز 118هزار دز واکسن آبله در دو ماهه ابتدایی سال برای دام های سبک (گوسفند و بز) در کل شهرستان هرسین اجرا شده است.

 

 

دامود در ادامه در خصوص ساماندهی سگ های والگرد و بحث مبارزه با بیماری هاری اظهار داشت: تا کنون240قلاده سگ در خصوص بیماری هاری علیرقم افزایش سگ های والگرد و سگ های گله در برابر بیماری هاری واکسینه شده اند.

 

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان  افزود: پیش بینی داریم تا پایان سال حدود 1500قلاده سگ والگرد واکسن هاری انجام شود که در این خصوص ماهانه 100قلاده بصورت موردی انجام میشود.