تشکیل 30پرونده جهت سند دار شدن ساخت و سازهای سکونت های غیر رسمی در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31308|07:57 - 1402/02/05
نسخه چاپی
تشکیل 30پرونده جهت سند دار شدن ساخت و سازهای سکونت های غیر رسمی در هرسین
رئیس اداره مسکن و شهرسازی هرسین گفت : تا کنون در شهرستان هرسین حدود 30پرونده جهت سند دار شدن ساخت و سازهای سکونت های غیر رسمی تشکیل شده که این روند در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

مهندس احدالله لطفی رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان هرسین در گفتگو با  دیوانگاه اظهار داشت: جهت ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و اراضی دولتی که مورد تعرض قرار گرفته اند و در راستای اجرای تبصره 11بند (ک) ساخت و سازهای مربوط به قبل از سال 1394بر این اساس از ابتدای سال 1401نسبت به صدور سند آنها اقدام شده است.

 

 

رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان افزود: تا کنون در شهرستان هرسین حدود 30پرونده تشکیل شده که این روند در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه مذکور با هدف سنددار کردن اراضی متصرفی در مالکیت وزارت راه و شهرسازی با اولویت سکونتگاه های غیر رسمی و نیز واگذاری اراضی متصرفی به مالکین اعیانی براساس طرح های مصوب شهری (طرح تفضیلی شهری) مصوب شد.

 

 

لطفی اظهار داشت: اراضی که بنای ساختمانی با مصالح بادوام در آنها احداث شده، مشمول این آیین نامه بوده و آن دسته از اراضی که در آنها ساختمان های پیش ساخته، دیوارکشی، غرس اشجار و زراعت به عمل آمده، از شمول این آیین نامه خارج است.