حجت الاسلام رضایی:

حاج قاسم به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31145|08:02 - 1401/10/08
نسخه چاپی
حاج قاسم به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود
امام جمعه هرسین با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت مداری درمکتب حاج قاسم گفت: شوق و ذوق سردار رشید اسلام به ولایت فقیه یك امر قلبی بوده و می توان علاقه به ولایت فقیه را در گفتار و رفتار و حتی چشمانش مشاهده کرد او به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت مداری درمکتب حاج قاسم اظهار داشت: مکتب حاج قاسم، مکتب ولایت و مکتب قرآن است و او در تلاش بود تا مبانی فکری و عملی خود را با قرآن، سنت معصومین (علیهم السلام )و اندیشه‌های امامین انقلاب  که برگرفته از آموزه های اصیل دینی است پیوند بزند.

 

 

وی افزود:  حاج قاسم در درجه اول عبد مخلص خداوند متعال بود و ولایت‌مداری او از سرچشمه عبودیت مخلصانه وی و پیروی از دستورات ناب اسلام واقعی نشات می‌گیرد.

 

 

امام جمعه هرسین  خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی تربیت شده  اسلام ناب و شاگرد مکتب امام راحل(ره) بوده است؛  همان اسلامی که ظلم ستیز ،استکبار ستیز  و حامی مظلوم است،  ترس از قدرت های ظاهری فرعون های زمان ندارد چون  ایمان قلبی و عملی به قادر متعال دارد؛ به نصرت الهی نیز در مسیر مقاومت باور دارد. 

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت:  ولایت مداری، ولایت باوری و ولایت محوری  از دیگر شاخصه های بارز اخلاقی، رفتاری و عملکردی سردار حاج قاسم سلیمانی است بگونه‌ای که محور تمام اقدامات ایشان «ولایت» بود.

 

 

وی افزود: سردار دلها برای دفاع از جایگاه ولایت با الگوگیری از مکتب حضرت زهرا (س) به جهاد تبیین پرداخت و در این مسیر نورانی در قول و عمل وسط میدان بود.

 

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  بیداری اسلامی و تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی و تقویت محور مقاومت در برابر استکبار جهانی از دستاوردهای نظام اسلامی با رهبری حکیمانه امامین انقلاب است و بر همین اساس نیز بیشترین هجمه دشمنان بر ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه متمرکز شده است.

 

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شوق و ذوق سردار رشید اسلام به ولایت فقیه یك امر قلبی بوده و می توان علاقه به ولایت فقیه را در گفتار و رفتار و حتی چشمان این سردار رشید و کرنش و اطاعت محض او در مقابل ولی فقیه را به وضوح ملاحظه كرد و به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر و ولایت مدار بود.

 

 

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی، بزرگ مردی است که نه فقط مردم  با بصیرت ایران، بلکه تمامی آزادیخواهان جهان مدیون او و رشادت‌های او هستند او با شهادتش، نماد مکتبی شد که آرمانش، رهایی بشر از اسارتِ مستکبران و محوری‌ترین آموزه‌اش، نمایاندنِ راه صحیح برای رسیدن به آزادی و سعادت حقیقی در سایه اطاعت خالصانه از ولی زمان است.

 

 

امام جمعه هرسین در پایان خاطرنشان کرد:  در اهمیت جایگاه ولایت فقیه همین بس که شاگرد مکتب امامین انقلاب، خود مکتب‌ ساز شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد