رئیس امور آب منطقه ای شهرستان خبر داد/

انسداد 40 حلقه چاه غیر مجاز در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31104|10:12 - 1401/09/21
نسخه چاپی
انسداد 40 حلقه چاه غیر مجاز در هرسین
رئیس امور آب منطقه ای هرسین از انسداد 40 حلقه چاه غیر مجاز دربخش بیسنون این شهرستان در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی خبر داد.

" مهندس ایازنیا" مدیر امور منابع آب شهرستان هرسین  در گفتگو بادیوانگاه اظهارداشت : در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی در یک ماه گذشته تعداد ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز با اخذ حکم قضایی در روستاهای بخش بیستون شهرستان هرسین مسدود شد.

 

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۵۶حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است افزود: در حال حاضر نیز ۳۰ پرونده در دست اقدام وجود دارد که در صورت صدور حکم این چاه ها هم مسدود می‌شود. 

 

 

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: چاه‌های غیرمجاز یکی از عوامل اصلی اختلال در ارزیابی های مصارف و منابع آب زیرزمینی است که با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بی رویه آب جلوگیری به عمل می آید.

 

 

 ایازنیا در ادامه اظهار داشت: در مجموع ۸۷۸ حلقه چاه غیر مجاز در قالب فرم یک و پنج در شهرستان هرسین وجود که چاه های مسدود شده خارج از این تعداد می‌باشند.

 

 

 وی افزود: از دیگر برنامه های در دست انجام بحث کنتور گذاری چاه های مجوز دار است که تا کنون ۴۰ پرونده تشکیل شده است و از این تعداد ۱۱ مورد موفق به نصب کنتور شده اند. 

 

 

رئیس امور آب منطقه‌ای شهرستان هرسین تصریح کرد: این روند برخورد قانونی و انسداد چاه‌های غیر مجاز در دستور کار و اولویت این منابع آب می‌باشد.