فرماندار هرسین :

جذب ۲۳۰ نفر از جوانان هرسینی در کارخانجات بزرگ‌ منطقه

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30885|13:34 - 1400/12/20
نسخه چاپی
جذب ۲۳۰ نفر از جوانان هرسینی در کارخانجات بزرگ‌ منطقه
فرماندار شهرستان هرسین در نهمین و آخرین جلسه کمیته اشتغال این شهرستان از بکارگیری ۲۳۰ نفر از جوانان جویای کار و دارای مدارک فنی مورد نیاز ، در صنایع بزرگ کرپ ناز ، پتروشیمی ها ، جهان فولاد و ذوب آهن در سالجاری و نیمه دوم سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش دیوانگاه ،عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در نهمین و آخرین جلسه کمیته اشتغال این شهرستان از بکارگیری ۲۳۰ نفر از جوانان جویای کار و دارای مدارک فنی مورد نیاز ، در صنایع بزرگ کرپ ناز ، پتروشیمی ها ، جهان فولاد و ذوب آهن در سالجاری و نیمه دوم سال ۱۳۹۹ خبر داد.

 

وی ادامه داد : افراد یاد شده دارای مدارک فنی مورد نیاز برای بکارگیری در کارخانجات بوده اند و از طریق اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور اشتغال معرفی شده اند.

 

وی افزود : از محل اعتبارات روستایی و عشایری نیز ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است و در این راستا در رتبه دوم استان قرار داریم.

 

کنجوریان افزود : میزان تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد ۳۲۸۷ نفر بوده و با تلاش ادارات به ۳۷۲۶ نفر افزایش یافته و اشتغال ایجادی نسبت به سهمیه پیش بینی شده ۱۴ درصد افزایش داشته است.

 

فرماندار شهرستان هرسین اظهار داشت : از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ تا کنون ۷ طرح تعاونی با اعتبار ۸ میلیارد تومان به اداره کل تعاون استان معرفی شده است و در حوزه های میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی نیز جمعا ۸ طرح با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط دستگاههای اجرایی به بانک های عامل معرفی یا در حال تشکیل پرونده هستند.

 

کنجوریان بیان داشت : در بحث یارانه دستمزد ۲۰۰ نفر در کارخانجات یا کارگاههای کوچک اقتصادی بکارگیری شده اند و ۲۱ نفر نیز در سامانه مشوق های بیمه ای ثبت نام شده اند.

 

به گفته فرماندار هرسین در حوزه مشاغل خانگی ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان به ۹۸ طرح مستقل و ۶ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان به ۱۲ طرح پشتیبان با اشتغالزایی ۹۰ نفر‌ تسهیلات پرداخت شده است.

 

عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین تصریح کرد : در حوزه نهادهای حمایتی کمیته امداد ، بهزیستی و بنیاد شهید از محل تبصره ۱۶ به ۲۶۰ طرح ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

فرماندار هرسین در این جلسه بر حمایت از مشاغل خانگی و خرد تاکید کرد.

 

کنجوریان همچنین از بانک های عامل خواست با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال نسبت به تعیین تکلیف پرونده های مشاغل خانگی اقدام نمایند.