فرماندار هرسین :

مشارکت مردم در بحران ها فرآیند مقابله با آن را تسهیل می کند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30838|07:09 - 1400/11/06
نسخه چاپی
مشارکت مردم در  بحران ها فرآیند مقابله با آن را تسهیل می کند
فرماندار شهرستان هرسین در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان از مشارکت داوطلبانه مردم در مقابله با بحران ها بعنوان یک عامل کلیدی و مهم در راستای مدیریت بحران یاد کرد.

به گزارش دیوانگاه ، عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان از مشارکت داوطلبانه مردم در مقابله با بحران ها بعنوان یک عامل کلیدی و مهم در راستای مدیریت بحران یاد کرد.

 

وی افزود : مشارکت مردم قدرت اجرایی و همچنین توان عملیاتی دستگاههای خدمات رسان را در زمان‌ وقوع بحران ها در بالاترین سطح آمادگی نگه میدارد.

 

فرماندار هرسین همچنین ضمن تقدیر از شهرداری های هرسین و بیستون ، مجموعه عوامل راهداری ، پلیس و هلال احمر در فراهم نمودن شرایط و تسهیل در تردد مردم در بارش های اخیر تصریح کرد : در بارندگی های روزهای گذشته دستگاههای عملیاتی بصورت چند شبانه روز بدون وقفه در مسیرهای شهری و بزرگراهی حضور داشتند و این شایسته تقدیر است.

 

وی ادامه داد بر اساس اعلام هواشناسی و مدیریت بحران استان موج جدید بارشی در روزهای آینده کل استان و همچنین شهرستان هرسین را تحت تاثیر قرار میدهد و در این راستا دستگاههای خدمات رسان می بایست در آمادگی کامل باشند.

 

کنجوریان تصریح کرد : راهداری و شهرداری ها می بایست ضمن تامین مقدار مورد نیاز مخلوط ماسه و نمک ، ماشین آلات و تجهیزات خودرویی خود را برای جلوگیری از انسداد راهها و ارائه خدمات به مردم در حالت آماده باش کامل قرار دهند.

 

فرماندار شهرستان هرسین همچنین بیان داشت : بخشداران مرکزی و بیستون ترتیبی اتخاذ نمایند تا از ظرفیت روستائیان و دهیاران برای مقابله با بحران و بازگشایی راههای روستایی استفاده شود.

 

دکتر کنجوریان افزود : استفاده از سوخت جایگزین قبلا توسط ادارات مرتبط به خبازی ها اعلام شده است و انتظار میرود اداره صمت ، اتاق اصناف و اتحادیه خبازان توجه جدی نسبت به این امر مهم داشته باشند.

 

فرماندار هرسین در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد : با توجه به اعلام قبلی فرمانداری به شهرداری ها و راهداری مسیرها و راههای شریانی و بزرگراهی شهرستان برای پاکسازی و جلوگیری از انسداد و یخ زدگی باید در اولویت باشند.

 

در دسترس بودن خودروهای شاسی دار ادارات و استفاده از ظرفیت کارخانجات و بخش خصوصی در زمان بحران از دیگر موارد مطرح شده توسط فرماندار هرسین بود.