مشکل کمبود مرغ در هرسین در حال رفع شدن است/ ارسال 15200مرغ زنده به کشتارگاه های استان

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30749|13:12 - 1400/08/25
نسخه چاپی
مشکل کمبود مرغ در هرسین در حال رفع شدن است/ ارسال 15200مرغ زنده به کشتارگاه های استان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: مشکل کمبود مرغ به دلیل استراحت ایجاد شده در بین فرایند جوجه ریزی در برخی از مرغداریها به وجود آمده است و از طرفی برخی از مرغداریها هم با مشکل بیماریهای طیور مواجه بوده اند که لازم بود مدتی از جوحه ریزی آنها ممانعت شود.

مهندس یاری پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص وضعیت کمبود مرغ در روزهای گذشته در سطح شهرستان اظهار داشت: این موضوع به دلیل استراحت ایجاد شده در بین فرایند  جوجه ریزی در برخی از مرغداریها به وجود آمده است و از طرفی برخی از مرغداریها هم با مشکل بیماریهای طیور مواجه بوده اند که لازم بود مدتی از جوحه ریزی آنها ممانعت شود.

 

 وی افزود: در شهرستان هرسین 23واحد مرغداری وجود دارد که نصف این تعداد در چرخه تولید قرار دارند و در سه روز گذشته تعداد 15200قطعه از دو مورد از این مرغداری ها روانه کشتارگاه شده است که در نهایت وارد چرخه بازار میشود..

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود مرغ در روزهای گذشته نیز حدود 2تن مرغ منجمد تنظیم بازار با همکاری اداره صمت شهرستان و با قیمت مصوب 20هزار تومان در هرسین توزیع شد.