رسانه تاثیرگذارترین بخش در حراست از منابع طبیعی است/ طی ۱۳ فقره حکم خلع ید بالغ بر ۱۱ هکتار از اراضی ملی از ید متصرفین خارج شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30738|17:55 - 1400/08/10
نسخه چاپی
رسانه تاثیرگذارترین بخش در حراست از منابع طبیعی است/ طی ۱۳ فقره حکم خلع ید بالغ بر ۱۱ هکتار از اراضی ملی از ید متصرفین خارج شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین گفت: : با اجرای ۱۳ فقره حکم خلع ید صادره به مساحتی بالغ بر ۱۱ هکتار از اراضی ملی سطح شهرستان از ید متصرفین به اراضی منابع طبیعی خارج گردیده است.

فرهاد ویسی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین  در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث برخورد با متجاوزین به عرصه های طبیعی اظهار داشت :  تعداد پرونده های تشکیل شده ۴۵ فقره است که ماده ۵۵(تخریب و تصرف) با ۳۱ فقره و با مساحت: ۱۷هکتار بیشترین سهم از پرونده های تشکیلی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

وی افزود: ماده ۴۲(قطع درخت) با ۴ فقره به میزان: ۸۳ اصله , ماده ۴۴مکرر(تعلیف غیرمجاز دام) با ۵فقره به میزان ۷۰۰ راس دام و ماده ۴۸(حمل و نگهداری زغال) با ۵فقره به میزان ۴۰۷ کیلوگرم رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده است.

 

 

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای ۱۳ فقره حکم خلع ید صادره به مساحتی بالغ بر ۱۱ هکتار از اراضی ملی سطح شهرستان از ید متصرفین به اراضی منابع طبیعی خارج گردیده است.

 

 

ویسی در ادامه با بیان اینکه پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی بوده و با متجاوزین به عرصه های منابع طبیعی طبق قانون برخورد خواهند شد اظهار داشت:  همه مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی مشارکت داشته باشند و این اداره نیز در این خصوص توجه ویژه دارد تا از مشارکت مردم در راستای حراست از ثروت های خدادادی بیش از پیش بهره ببرد.

 

 

وی افزود: حساسیت در خصوص حراست از منابع طبیعی باید به کل جامعه تعمیم یابد چرا که ادارات منابع طبیعی تنها متولی این بخش نیستند و همه ما باید در این خصوص احساس مسئولیت کنیم.

 

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاطرنشان کرد: ما باید ضریب حساسیت مردم، رسانه ها و حتی مسئولان را در خصوص حراست از منابع طبیعی افزایش دهیم. و اهرم رسانه ای در بهبود وضعیت منابع طبیعی بسیار اثرگذارتر از قوانین و مقررات است.

 

 

ویسی افزود: در حال حاضر رسانه ها همکاری مناسبی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین دارند ولی این همکاری باید بیشتر شده و از ظرفیت قابل توجه فرهنگسازی این بخش به بهترین شکل ممکن استفاده شود..