مقصر قحطی برنج در هرسین کیست؟

کد خبر: 299|19:29 - 1391/10/12
نسخه چاپی
حتما متوجه شدین که مدتی است در فروشگاههای  موادغذایی هرسین برنج یافت نمی شود.مردم هم بامشاهده این وضعبت به محض رویت  کیسه های دلربای برنج،عجولانه آنچه را که در خزانه دارند فدای قامت آن میکنند وتا میتوانند برنج انبار میکنند.


.

مسئولین هرسین هم که اکثرا ساکن هرسین نیستند، صبح که سر کار می آیند پس از صرف صبحانه ومرور چند موضوع تکراری روزمره بر مرکب های خوش رکاب خود تکیه زده وبه دیار خویش برمیگردند واصلا از وضعیت شهر هیچ اطلاعی ندارند.

در حال حاضر نیز با توجه به وضعیت موجود در بازار برنج نکته جالب این است که برنج حتی شاید بیش از قبل در انبارها موجود است....اما فروشندگان عزیز بر اثر بی اطلاعی از جرم وگناه این عمل قبیح اقدام به انبار مایحتاج مردم نموده اند.

در اینجا علاوه بر محتکرین ومردمی که با حرص وولع بیش از نیاز خود اقدام به خرید برنج نموده وموجب گرانی ونایابی این کالا شده اند دو گروه دیگر در پیشگاه خداوند مسئولند وباید در روز جزا جوابگو باشند:

۱-مسئولین که باید نسبت به شناسایی وخالی نمودن انبارها وتنبیه محتکرین  اقدام نمایند.که تاکنون یا اقدامی صورت نگرفته .....یا ما ندیده ایم ...واگر اقدامی هم شده باید اطلاع رسانی شود که هم درس عبرت برای دیگران شود وهم موجب دلگرمی مردم.......

۲-دومین گروه که دراین قضیه مسئولیت دارندومسئولیتشان هم نسبت به بقیه سنگین تر است مبلغین دینی هستندکه نسبت به برشمردن آثار سوءاین عمل ناشایست اقتصادی در وضعیت استقلال یک کشور اسلامی که داعیه سردمداری انقلابها وبیداریهای اسلامی در جهان را دارد کوتاهی نموده ومردم را به قباحت وزشتی این گناه متوجه نمی کنند.چه بسا افرادی بدون اطلاع از اینکه این عمل گناه است ومنع شرعی دارد دست به احتکار میزنند.

هرسین شهری است  مذهبی بامردمانی متدین وباایمان مطمئنا با استماع حدیث و روایتی از ائمه ومعصومین در این مورد  بسیاری از افراد متحول شده ودست به این گناه کبیره در این موقعیت تحریم وسختی نزده وموجبات در تنگنا قراردادن مردم را   فراهم نخواهند آورد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد