دکترای مشاوره خانوده و مدرس دانشگاه در گفتگو با دیوانگاه:

بیش فعالی با بازیگوشی در کودکان تفاوت دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27846|10:39 - 1396/01/27
نسخه چاپی
 بیش فعالی با بازیگوشی در کودکان تفاوت دارد
یک دکترای مشاوره خانوده گفت: بیش فعالی حالتی از فعالیت بیش از اندازه در دوران کودکی است اما واقعیت آن است که بازیگوشی طبیعی در دوران 3تا 5 سالگی وجود دارد

دکتر محسن بابایی مشاور خانواده و مدرس دانشگاه در خصوص بیش فعالی در کودکان و تفاوت آن با بازیگوشیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت:بیش فعالی حالتی از فعالیت بیش از اندازه در دوران کودکی است که در موارد بسیاری با تحرک و فعالیت طبیعی کودکان اشتباه شده و به غلط آنها را وادار به مداخله دارویی میکند اما واقعیت آن است که بازیگوشی طبیعی در دوران 3تا 5 سالگی وجود دارد .

 

وی افزود: بیش فعالی حالتی است که در اکثر موارد بعد از سه سالگی بروز می یابد و با علایمی نظیر تحرک زیاد و نامتناسب با محیط، پرحرفی، نداشتن صبر و تحمل برای رسیدن به خواسته‌ها، انجام فعالیت‌های تخریبی و خرابکاری، پرخاشگری، بد‌خوابی و…بروز پیدا می کند.

 

 این دکترای مشاوره خانوده در ادامه خاطرنشان کردبه طور کلی اگر کودکی نتواند در حد پنج دقیقه بر فعالیت آرامی همچون کشیدن نقاشی و یا ساختن یک سازه دستی تمرکز کند مشکوک به ابتلاست.

 

بابایی در ادامه اظهار داشت: پس اگر فکر می‌کنید پرتحرکی، مشکلات خواب و شیطنت و بازیگوشی بیش‌ از حد کودک‌تان می‌تواند به دلیل بیش‌فعالی باشد حتما از یک روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید.

 

وی افزود:  درمان باید بلافاصله پس از تشخیص آغاز شود. به طور معمول، اختلال نقص توجه به همراه بیش‌فعالی از سنین پیش دبستانی قابل تشخیص است. ودرمان شامل دارو درمانی و رفتارر درمانی است که باید توسط متخصص انجام گیرد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد