مدیر کمیته امداد شهرستان هرسین خبر داد:

اجرای طرح غربالگری سلامت جهت مددجویان هرسینی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27598|09:29 - 1395/12/18
نسخه چاپی
اجرای  طرح غربالگری سلامت جهت مددجویان  هرسینی
طرح غربالگری برای مددجویان شهری ۳۰ تا ۶۹ سال تحت حمایت کمیته امداد و در جهت درمان و حفظ سلامت جسمی مددجویان به صورت رایگان در هرسین انجام می شود.

وحید ارم آبادی مدیر  کمیته امداد شهرستان هرسین  در گفتگو با دیوانگاهبه تشریح و تببین طرح غربالگری بیماری های غیر واگیر مددجویان این نهاد پرداخت و اظهار داشت: خدمات درمانی،بهداشتی و بیمه های اجتماعی یکی از سرفصل های کاری این نهاد است، که  با هدف پیشگیری و درمان، طرح غربالگری بیماری های غیر واگیر قندخون ،فشار خون و چربی خون برای مددجویان  کمیته امداد شهرستان شروع شده است.

 

وی افزود: طرح غربالگری برای مددجویان شهری ۳۰ تا ۶۹ سال تحت حمایت کمیته امداد و در جهت درمان و حفظ سلامت جسمی مددجویان به صورت رایگان انجام می شود.

 

مدیر  کمیته امداد شهرستان هرسین  خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری مراکز درمانی شهرستان  از تاریخ ۱۸ دی ماه آغاز شده است و تا اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

 

ارم آبادی  در ادامه اعتبار اختصاص داده شده به این طرح را ۲۰۰ میلیون ریال  بیان کرد و اظهار داشت : این طرح برای تمامی مددجویان تحت حمایت شهرستان  انجام می شود و تاکنون333 نفرازمددجویان این نهاد از طریق این طرح، غربالگری درمانی شده اند .

 

وی در ادامه افزود : غربالگری عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر درسطح جامعه و به ویژه درگروههای آسیب پذیری کی از مهمترین رویکردها برای پیشگیری ازعوارض این گروه ازبیماریها محسوب می شود.

 

مدیر  کمیته امداد شهرستان هرسین : بر اساس دانش موجود شناسایی سریع عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر قند خون بالا و پرفشاری خون و چربی خون انجام اقدامات مراقبتی به موقع گامی مهم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است.

 

ارم آبادی  اظهار داشت : تلاش می کنیم از طریق اجرای برنامه های مختلف، پرداخت کمک هزینه های درمانی و کمک به درمان مددجویان این نهاد به ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی این افراد کمک کنیم.

 

وی  در ادامه افزود : طرح غربالگری بیمار های واگیر دار مددجویان کمیته امداد در چند گام و به صورت کاملا علمی و کارشناسی شده انجام می شود.

 

مدیر  کمیته امداد شهرستان هرسین در پایان گفت:  ازاین طریق میزان کارآمدی روش‌های کنترلی موجود مشخص شده و داده‌ های  با ارزشی برای تصمیم ‌گیری در زمینه کاهش ریسک بیماری های فوق به دست می آید و برنامه ریزی برای واکنش به آنها فراهم می‌شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد