استاندار کرمانشاه:

به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی مشکل آب شرب هرسین باید حل شود/ بلاتکلیفی تصفیه خانه فاضلاب هرسین تأسفبار است باید تکمیل شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24422|20:41 - 1395/02/29
نسخه چاپی
به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی مشکل آب شرب هرسین باید حل شود/ بلاتکلیفی تصفیه خانه فاضلاب هرسین تأسفبار است باید تکمیل شود
استاندار کرمانشاه در جلسه کمیته برنامه ریزی هرسین گفت: به اداره آبفای استان مأموریت داده شده که به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی این مشکل را با ایجاد منابع ذخیره ای و تجهیز تصفیه خانه حل کند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،رازانی استاندار کرمانشاه ضمن عرض ارادت خدمت مردم شهرستان هرسین و به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین روحانیت معظم شهرستان اظهار داشت: آنچه در مورد هرسین می توان گفت با توجه به مسیری که تا کنون برای توسعه کشور طی کرده ایم و امروز به این موقعیت رسیده ایم لازم است بایستیم و نگاهی به پشت سر بیندازیم و ببینیم که دستاوردهای گذشته چه هست و هر مدیری باید مواظب باشد که مسیر گذشته را کامل کند.

 

وی افزود: کارهایی که تا کنون در سطح شهرستان صورت گرفته کارهای قابل اعتنایی است و هر کس که منکر این پیشرفت شود یا مغرض است یا بیناییش مشکل دارد.

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبیعتأ در کل کشور با استاندارد های لازم زندگی فاصله داریم از جمله از لحاظر اشتغال و درآمد سرانه از متوسط سرانه کشور هم استان کرمانشاه عقب است.

 

رازانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای فعالیت خود در استان یکی از مطالبی که پیگیر آن بودیم این بود که متناسب با نیاز هر شهرستان یک نسخه بنویسیم و تا این قسمت از کار انجام شده و به فرمانداری ها هم ابلاغ شده است.

 

وی افزود: امسال مشکل یک ما اقتصاد است ، آنچه که یک شهر را نجات می دهد مسئله اقتصاد است و اینطور به نظر می رسد هرسین باید تولیداتی به وجود بیاورد و عرضه کند و از بیرون پول آن به داخل شهرستان سرازیر شود آنوقت یک شهروند به راحتی می تواند تولید کند.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکل آب شرب شهرستان تصریح کرد: امسال با افزایش نزولات آسمانی در وضعیت آب شرب هرسین مشکلاتی به وجود آمد و موجب کدر شدن آب شهرستان شد و ما این مشکل را در یک جلسه در استانداری پیگیری کردیم و بر این موضوع تأکید شد که این مشکل باید حل شود.

 

 

رازانی در ادامه اظهار داشت هر چند جلوتر باید این کار انجام می گرفت و امروز دیگر این موضوع راه حل مقطعی ندارد.

 

وی افزود: امروز که از محل تصفیه خانه بازدید کردیم کدورت آب بر روی 9 بود که می بایست استاندارد آن 5باشد و به همین دلیل به  اداره آبفای استان مأموریت داده شده که به هر طریقی تا آغاز فصل بارندگی این مشکل را با ایجاد منابع ذخیره ای و تجهیز تصفیه خانه حل کند.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد برای آب شرب شهرستان هم اقدامات بلند مدتی در نظر گرفته شده و اداره آبفای استان موظف شده که یک مکان برای تأمین آب شرب شهرستان در نظر بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد و در این زمینه هم قول می دهیم تأمین اعتبار چاه های دشت چمچمال در اولویت قرار گیرد.

 

رازانی ضمن ابراز تأسف از وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اظهار داشت : تأسفبار است که این همه هزینه در اینجا انجام شده و بلاتکلیف رها شده است و باید تکمیل شود، ما می توانیم با راه اندازی این پروژه حدود 600هکتار از ارضی منطقه را آبیاری کنیم.

 

وی در خصوص پروژه چهاربانده کردن محور هرسین به پلیسراه افزود: خوشبختانه تکمیل این پروژه مد نظر وزارت راه و شهرسازی است و این مسیر هرسین به پلیسراه هم اسال تأمین اعتبار می شود که حداقل بتوانیم قسمت هایی از آن را تکمیل کنیم.

 

  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد