همایش مدیریت جامع منابع طبیعی در تیپ مستقل281زرهی بیستون برگزار شد+تصویر

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 23373|21:41 - 1394/12/19
نسخه چاپی
همایش مدیریت جامع منابع طبیعی در تیپ مستقل281زرهی بیستون برگزار شد+تصویر
با حضور استاندار کرمانشاه ، و مسئولین ادارات و ارگان های شهرستان هرسین همایش مدیریت جامع منابع طبیعی در تیپ281زرهی بیستون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،امیر ملایی فرمانده تیپ مستقل 281زرهی بیستون در همایش مدیریت جامع منابع طبییعی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد اظهار داشت حفظ منابع طبیعی لازمه عمومیت پیدا کردن فرهنگ حراست از این عرصه ها در میان مردم و ارگان های نظارتی در این بخش است.


وی در ادامه افزود  حفاظت از انفال و منابع طبیعی فقط به عهده دستگاه منابع طبیعی نیست بلکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، همه در حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی وظیفه دارند.


فرمانده تیپ مستقل 281زرهی بیستون  منابع طبیعی و استفاده از این عرصه ها را متعلق و حق قانونی مردم دانست و خاطرنشان کرد باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشت.

 

در ادامه اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به توجه دین مبین اسلام به بحث درختکاری اظهار داشت در دین و آیین ما به کرات به امر درختکاری توصیه شده است و ائمه (ع) هم هر وقت فرصت می کردند به این کار اقدام می کردند و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

 

وی افزود در ایران باستان هم درخت از جمله اشیاء دارای احترام بوده و امروز هم اگر بتوانیم در توسعه باغات در استان قدم برداریم می توانیم آینده اقتصادی بهتری داشته باشیم.

 

استاندار کرمانشاه  خاطرنشان کرد انتظار می رود در توسعه باغات و درختکاری از کارهای سمبولیک فراتر برویم و همگان در این عرصه وارد شوند.

 

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از بانیان برگزاری این همایش به خصوص منابع طبیعی و تیپ 281زرهی بیستون تشکر کرد.

 

وی افزود همینکه رهبر معظم انقلاب درخت غرس می کنند این موضوع گویای خیلی از مطالب است و اینکه درختکاری در کنار سایر عبادات قرار داده شده است.

 

 امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد در آیات قرآن آمده است که زمین را آباد کنید حرف ما این است که درختکاری یک موضوع است ولی حفظ درخت از آن مهمتر است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت امروز اسراف هایی که ما انجام می دهیم اسراف های ملی است که هم ملت و هم دولت در این قضیه مقصرند برداشت های غیرمجاز آب و علاوه بر این خانه و ویلاهایی که در باغات ساخته می شود نیاز به برخورد قانون دارد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد