مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

گروه های افراطی از حوزه سایبر برای ترور و کشتار استفاده می کنند

سرویس: سیاسیکد خبر: 23294|14:11 - 1394/12/16
نسخه چاپی
گروه های افراطی از حوزه سایبر برای ترور و کشتار استفاده می کنند
مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از جدیدترین اهداف جنگ سایبری که اخیرأ درحال استفاده بوده کشتار است که امروزه گروه های افراطی ازآن استفاده می کنند.

به گزارشخبرنگار دیوانگاه،سرهنگ مظفری مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز یکشنبه در همایش «جنگ و دفاع سایبری» که در تیپ مستقل ۲۸۱ زرهی بیستون برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فضای سایبری در دنیای کنونی، اظهار داشت: امروز جنگ ها از دیدگاه های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند که از آن جمله می توان به جنگ سخت، سرد و نرم اشاره کرد که در حال حاضر در وضعیت جنگ سرد سایبری هستیم.

 

وی افزود: به این دلیل به این گونه جنگ، سرد گفته می شود که هیچگونه رویارویی و تقابل جنگی در این زمینه بین نیروها وجود ندارد و انتظار می رود ظرف ۱۰سال آینده ۶۰ درصد از جنگ های دنیا از همین طریق صورت گیرد.

 

مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اطلاق واژه فضا در بحث سایبری خاطرنشان کرد: سه دلیل عمده برای این نامگذاری وجود دارد که شامل بی انتها بودن و بدون مرز بودن، شامل اشیاء و موجودات بودن و سوم آزادی حرکت داشتن است.

 

مظفری در ادامه اظهار داشت: فضای سایبری یک شبکه پیوند دهنده است و هر کجا هر فردی بتواند با در دست داشتن کمترین ابزار اطلاعاتی را انتقال دهد یک فعالیت سایبری انجام گرفته است.

 

وی تصریح کرد: علت اینکه ما باید به عرصه فضای سایبری ورود پیدا کنیم این است که دشمن دارد از این فضا استفاده می کند و ما هم به تبع و برای مقابله باید وارد این فضا بشویم و در صورت نیاز برخی اوقات حرکات آفندی انجام دهیم.

 

مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دلیل دیگر بحث تأمین فضای امنیت شبکه های خدمات رسانی همچون بانک ها هستند، چرا که برای خدمات رسانی و ارتقاء امنیت مسلم هم باید برای فضای سایبری در این حوزه فکری بکنیم و دلیل دیگر هم عدم بروز رسانی است.

 

مظفری در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات این حوزه اظهار داشت: تهدیدات از جمله دیگر عواملی است که باعث می شود ما در این عرصه حضور داشته باشیم و هوشمندانه با آن مقابله کنیم، این اشتباه است که به دلیل دوری از این تهدیدات دنبال امکانات جدید نرویم ولی باید هوشمندانه حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه فضای سایبری امروز بُعد پنجم جنگ بوده و این نشان دهنده اهمیت این فضاست، افزود: برای سربازان ما دیگر بحث اسلحه مطرح نیست، بلکه امروز جنگ، جنگ اطلاعات و دسترسی به اطلاعات و پردازش و نرم افزار و تفکر است.

 

مدیر فناوری اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از جدیدترین اهداف جنگ سایبری که اخیرأ در حال استفاده بوده کشتار است که متأسفانه امروزه گروه های افراطی از این ابزار استفاده می کنند که از آن جمله می توان به انفجار رایانه ها، گوشی و سدهای آب اشاره کرد.

 

مظفری اظهار داشت: نبرد سایبری هوش محور است و تجهیزات در مرحله دوم قرار دارد، در جنگ سایبری هدف تصرف یک منطقه نیست بلکه تخریب، سرقت و اختلال مد نظر است.