در هشتمین روز از دهه مبارك فجر/

افتتاح پژوهش سراي دانش آموزي با اعتبار 7 ميليارد ريال و دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 22844|15:26 - 1394/11/19
نسخه چاپی
افتتاح پژوهش سراي دانش آموزي با اعتبار 7 ميليارد ريال و دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در هرسین
با حضور معاون فرماندار ، فرهنگيان و تنی چند از مسئولین شهرستان مراسم افتتاح پژوهش سراي دانش آموزي معلم شهيد در شهرستان هرسين با اعتبار 7 ميليارد ريال و از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري و همچنین افتتاح دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، ميرزا حسيني معاون فرماندار هرسين در مراسم فتتاح پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان اظهار داشت بايد دانش آموزان را به سمت تحقيق و پژوهش محوري سوق داد و با فرهنگ سازي هاي لازم و موثر ضمن شكوفايي خلاقيت ها و استعدادهاي دانش آموزان ذهن آنان را براي مطالعه كتاب هاي علمي و غير درسي نيز آماده كرد.

وي افزود ارتقاي دانش علمي دانش آموزان يكي از مهمترين راهبردهاي آموزش و پرورش  است كه مي بايست به تناسب خلاقيت ها و خواستگاههاي آنان باشد ايشان همچنين از اقدامات مديريت آموزش و پرورش هرسين در برگزاري برنامه هاي گسترده فرهنگي تقدير و تشكر كرد.

معاون فرماندار در ادامه خاطرنشان کرد مساحت زير بناي پژوهش سرا 270 متر مربع مي باشد كه 9 انجمن علمي زيست شناسي ، رياضي ، نانوتكنولوژي ،قرآن پژوهي ، معماري ، نجوم ، شيمي، فيزيك و فناوري اطلاعات فعاليت دارند و مجهز به آزمايشگاه فيزيك ، شيمي ، زيست شناسي و زمين شناسي در آن فعاليت دارند كه آزمايشگاه نانو نيز به زودي در آن راه اندازي خواهد شد وي ادامه داد براي خريد وسائل و تجهيزات مورد نياز اين پژوهش سرا مبلغ دو ميليارد ريال هزينه شده است كه در تقويت روحيه مشاركت پذيري دانش آموزان در امرپژوهش و كار گروهي بسيار ارزشمند مي باشد.

میرزا حسینی در ادامه اظهار داشت در صورت اختصاص اعتبار در سالهاي آتي كتابخانه اي در جنب ساختمان پژوهش سرا احداث خواهد شد.

از ديگر برنامه هاي صورت گرفته در هشتمين روز از دهه مبارك  فجر بازديد معاون فرماندار از اداره پست در جهت چگونگي روند ثبت نام كارت ملي هوشمند و افتتاح دفتر پيش خوان حسن زاده شهر  هرسين با اشتغالزايي 9 نفر در جهت واگذاري خدمات ثبت احوال به دفاتر پيشخوان در سراسر كشور بود.

عليپور رئيس اداره پست شهرستان هرسين در این مراسم اظهار داشت در این مرکز خدماتي همانند تعويض شناسنامه هاي نمونه قديم و جديد ، پيگيري درخواستهاي صدور شناسنامه المثني اول و دوم و تغيير نام خانوادگي را به شهروندان ارائه مي شود.

وی افزود از ابتداي آذرماه سالجاري 485 مورد درخواست صدور كارت ملي هوشمند در اداره پست هرسين ثبت و به اداره ثبت احوال ارجاع شده است.