برگزاری دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در هرسین+تصویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 22809|21:17 - 1394/11/18
نسخه چاپی
برگزاری دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در هرسین+تصویر
با همکاری ستاد بسیج مبارزه با مواد مخدر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، دکتر علی بکیان در خصوص اعتیاد و آسیب هایی که از این طریق متوجه جامعه می شود و همچنین راه های پیشگیری از آن اظهار داشت هر چند که جلوگیری و ایجاد محدودیت در توزیع مواد مخدر کار تأثیر گذاری است اما مهم این است که این محرک ها و مواد اعتیاد آور در محیط قرار داشته باشد و ما یا اراده خود به سمت این محرک ها نرویم و این همان استراتژی مقابله با تقاضاست.

وی افزود علائم آلودگی به مواد مخدر سنتی در قدیم واضح بود ولی امروزه با ورود مخدرهای سنتی تشخیص این وضعیت به سختی ممکن است و قابل تشخیص برای همه افراد جامعه نیست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد سوداگران مرگ دنبال راه های راحت تر برای مصرف مواد تولیدی خود هستند پس ما هر طور که بخواهیم راه را بر مصرف ببندیم آنها راه جدید تری پیدا می کنند ولی ما بایستی مهارت مقابله با اینگونه آسیب ها را به مردم جامعه آموزش دهیم.

در ابتدای این جلسه دکتر فرجی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه اظهار داشت آمار نشان دهنده این موضوع است که در بیست سال گذشته مصرف مواد مخدر رشد چشمگیری داشته به طوری که رشد اعتیاد بیش از سه برابر رشد جمعیت بوده است.

وی افزود افراد در معرض این آسیب اجتماعی عمدتأ در سنین 35سال هستند و البته این روند در وضعیت قشر بانوان و تحصیلکرده هم نگران کننده است.