در گفتگو با سه کاندیدای مجلس مطرح شد/

افرادی که رد صلاحیت می شوند به قانون تمکین کنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 22176|08:23 - 1394/10/26
نسخه چاپی
افرادی که رد صلاحیت می شوند به قانون تمکین کنند
سه کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه هرسین ، کنگاور و صحنه ضمن احترام به رأی شورای نگهبان خواستار تمکین به قانون در خصوص رد صلاحیت ها شدند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، سه کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه هرسین ، کنگاور و صحننه در گفتگوهایی جداگانه ضمن احترام به رأی شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت وضعیت کاندیداهای احتمالی  خواستار تمکین به قانون این افراد در خصوص رد صلاحیت ها شدند.

 

علی صفر رضایی دکترای علوم سیاسی و کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص ارزیابی از وضعیت انتخابات پیش رو اظهار داشت: اعتقاد بنده بر این است که مردم در این دوره با تعدد بیشتری در پای صندوق های رای حاضر می شوند و این موضوع وضعیت را متفاوت می کند چرا که ما هم بایستی به پر شور تر کردن این حضور کمک کنیم.

وی در خصوص رعایت خطوط قرمز نظام و بحث فتنه  در بحث انتخابات افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند خطوط قرمز نظام باید رعایت شود چرا که این نظام حاصل خون هزاران شهید بوده و وظیفه ما حراست از آن است.

 

این کاندیدای احتمالی در زمینه تعداد بالای ثبت نام کنندگان و احتمال رد صلاحیت شدن برخی از این افراد خاطرنشان کرد: ملاک در این راستا نظر شورای نگهبان است. این نهاد در استان ها نمایندگی دارد و  وضعیت ها را بررسی و با توجه به قانون برخورد می کند.

 

رضایی در ادامه اظهار داشت: کاندیداهایی که صلاحیت آنها تأیید شده در صورت جلب اعتماد مردم و اخذ آرا به مردم خدمت کنند و کسانی هم که در این عرصه رای نمی آورند رقیب پیروز را در جهت پیشرفت نظام همراهی کنند.

 

وی افزود: کسانی که احیانا به هر دلیلی از فیلتر شورای نگهبان و مجاری قانونی عبور نمی کنند توصیه تمکین به قانون را برای آنها داریم چرا که ما معتقدیم این عزیزان می توانند در سنگر های دیگر و به عنوان سرباز نظام و ولایت خدمت کنند.

 

مرضیه نظری "در گفتگو با امروله،اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم هر نماینده حفظ احترام و محبت به مردم باید باشد تا بتواند در کارهای خود موفق شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف حوزه انتخابی وجود دارد، تصریح کرد: بیکاری جوانان منطقه یکی از مشکلات منطقه بویژه شهرستان صحنه است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

 

نظری گفت: برای حل مشکل بیکاری نمی شود معجزه کرد ولی می توان با ارائه راهکاری های کارشناسی و حساب شده میزان آن را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

 

از بانوان جهت پست های مدیریتی استفاده خواهم کرد

 

این کارشناس ارشد برنامه ریزی با اشاره به حضور بانوان در عرصه های مختلف تصریح کرد: بانوان به عنوان حامی اصلی زندگی دارای قابلیت های بالایی هستند و ما در شهرستان ها بانوانی با تحصیلات بالایی داریم که باید از ظرفیت آنان استفاده کرد.

 

مرضیه نظری خاطر نشان کرد: در صورت نماینده شدن حتما از بانوان تحصیل کرده شهرستان ها در پست های مدیریتی استفاده خواهم کرد.

 

وی گفت: متاسفانه جوانان ما به دلیل محیا نبودن فضای مناسب جهت اشتغال به سایر استان ها و حتی خارج از کشور مهاجرت می کنند که این امر از نظر من اصلا پسندیده نیست.

 

تنها راه خدمت به مردم نماینده شدن نیست

 

نظری با اشاره به قانون مداری کاندیداهای احتمالی بنا بر نظر نهایی شورای نگهبان در تایید و یا رد صلاحیت آنان گفت: پیشنهاد من به افرادی که رد صلاحیت می شوند این است که قانون مدار باشند و اگر به دنبال خدمت به مردم هستند و میخواهند گره از کار آنان بردارند در حوزه های دیگر خدمت کنند.

 

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه خدمت به مردم حضور در مجلس شورای اسلامی و نماینده شدن نیست، افراد بجای اینکه برای چهار سال دیگر برنامه ریزی کنند به منتخب مردم کمک و همفکری دهند.

 

مرضیه نظری در پایان گفت: اگر سایر کاندیداهای دیگر که به هر دلیلی انتخاب نشدند می توانند با فکر خود به توسعه منظقه کمک کنند زیرا تجمیع فکر ها و ایده ها می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

 

علی مولاییدر گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاوراظهار داشت: بسیاری از داوطلبین که نام خود را برای احراز صلاحیت در لیست اسامی قرار داده اند باید بپذیرند که بدون سابقه مدیریتی در این عرصه نمیتوان حضور پیدا کرد، اما در این حوزه انتخابی تعدادی بدون هیچ سابقه مدیریتی اعلام حضور کرده اند که این یک نقص است.

این داوطلب  کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همه ما باید قبول کنیم که شورای نگهبان به صورت عادلانه و به دور از هرگونه اشتباهی صلاحیت نمایندگان را بررسی می کند، این در صورتی است که حتی به داوطلبین اجازه اعتراض هم داده شده که اگر منطقی باشد حتما بررسی خواهد شد. در دوره های گذشته تعداد بسیاری بودند که پس از اعتراض و منطقی بودن آن جواب مثبت گرفته اند.

 

وی برخورد معقولانه با جواب شورای نگهبان را از وظایف اصلی داوطبان دانست و گفت: بنده از شورای نگهبان انتظار دارم که در مورد داوطلبان تحقیق زیاد کنند و به موارد کوچک و اسناد کم بسنده نکنند. البته مطمئن هستم که این امر صورت میگیرد،در نتیجه برخورد منطقی با جواب شورای نگهبان اولویت یک داوطلب است.

 

مولایی تصریح کرد: ما باید به رای شورای نگهبان تمکین کنیم و انتظاری که از این شورا داریم این است که اگر داوطلبی  رد صلاحیت شد و اعتراض کرد، از زمان اعتراض تا جواب مجدد، کوتاه باشد نه اینکه مدت زیادی طول بکشد و در نهایت کاندیدای مورد نظر طرفداران خود را از دست بدهد.

 

وی اشاره ای هم به فرهنگ مردم در برخورد با انتخابات داشت و گفت: ما باید تلاش کنیم که شعور سیاسی مردم افزایش پیدا کند و یکی از عواملی که می تواند در این امر تاثیر زیادی داشته باشد نوع رفتار داوطلب و یا کاندیدا است که با تابع قانون بودن الگویی برای طرفداران و مردم باشد.