حجت الاسلام احمدی در گفتگو با دیوانگاه:

نهم دی نماد بلوغ فکری و شخصیتی ملت ایران بود/طرح شورای رهبری از سوی هر فردی تلاش در جهت انحراف از قانون تلقی می شود

سرویس: سیاسیکد خبر: 21662|08:10 - 1394/10/05
نسخه چاپی
 نهم دی نماد بلوغ فکری و شخصیتی ملت ایران بود/طرح شورای رهبری از سوی هر فردی تلاش در جهت انحراف از قانون تلقی می شود
نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح موضوع شورای رهبری در واقع از سوی هر فردی که صورت گیرد می تواند تلاشی در جهت انحراف از قانون تلقی شود و طرح این موضوعات در شرایط حساس کنونی هیچ کمکی در جهت نیاز جامعه نمی کند.

حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامیدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه، در خصوص حماسه نهم دی و با اشاره یه بیانات رهبر انقلاب در این خصوص که فرمودند مردم عزیز ما آنچنان عظمتی از خود نشان دادن که دنیا را خیره کرد اظهار داشت اگر یک بازخوانی از انتخابات و اتفاقات سال 88 داشته باشیم و حتی حوادث بعد از آن داشته باشیم این آموزه را در مقابل ما قرار می دهد که قانونگرایی بهترین معیار در تحلیل حوادث آن سال و راهپیمایی مردم در روز نهم دی ماه است.

 

وی افزود اگر به روند حوادث سال 88رجوع کنیم می توانیم به این نتیجه برسیم که در اعتراضات به نتایج انتخابات به شرط طی مراحل قانونی از سوی حکومت مخالفتی وجود نداشت و بدیهی است که اگر در این زمینه اعتراضی وجود داشته باشد هیئت نظارت و شورای نگهبان این وظیفه را بر عهده دارد و هر کدام از طرف ها که اعتراضی داشتند بایستی به این مراجع رجوع می کردند.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد اما این صورت ظاهر قصه بود ولی به جای اینکه از مراجع قانونی اعتراض خود را دنبال کنند اعتراضات را به کف خیابان کشیدند که این بر اساس مبنای قانون هیچ جایگاهی ندارد.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه اظهار داشت این فرصتی شد برای مجموعه ای از عوامل داخلی و ذوق زدگی دشمنان قسم خورده نظام که احساس کردند فرصت و بستری برای رسیدن به مقاصد خود به دست آورده اند.

 

وی افزود پس از سخنرانی مشهور رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران حجت بر همه تمام شد و آن این بود که به هر حال بایستی حساب و کتاب و مواضع خود را جدا می کردند و در پی آن حماسه نهم دی در حالی رخ داد که مردم دیدند عده ای از مرز احترام به قانون و ارزشها و باورهای اعتقادی مردم گذشته و هتاکی کرده اند.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد این اجتماع ده ها میلیونی که در روز نهم دی روی داد نماد استقلال، عزت و بصیرت مردمی بود و به تعبیری مردم عنوان کردن اگر دشمن بخواهد در مقابل دین آنها بایستد در مقابل تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

 

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت نهم دی در تاریخ انقلاب تبدیل به یوم الله و ماندگار شد و در حقیقت این روز مشروعیت سیاسی نظام اسلامی را با حضور میلیونی مردم به دنیا اعلام کرد و این روز در واقع نماد بلوغ فکری و شخصیتی ملت ایران بود و حماسه نهم دی توانست خط بطلانی بر تلاش مذبوحانه دشمن بکشد.

 

وی در خصوص نامگذاری مکانی با این عنوان در شهرستان هرسین افزود ما در شهرستان یک پارلمانی به اسم شورای شهر داریم که و معمولا پیشنهاداتی که ارائه می شود در جلسات آنها بررسی می شود.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی در خصوص آیت الله هاشمی در رابطه با بحث شورای رهبری خاطرنشان کرد در قانون اساسی پیش از بازنگری بحث شورای رهبری مطرح بود و پس از آن شورا به رهبری فردی تغییر کرد و به نظر می رسد همچنانکه قانون اساسی ملاک اصلی رفتار و اظهارات همه ملت ما باید باشد طرح موضوعاتی خارج از این قانون ایجاد نوعی انحراف در مبحث خبرگان و رهبری است.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه اظهار داشت در واقع طرح این موضوعات از سوی هر فردی که صورت گیرد می تواند تلاشی در جهت انحراف از قانون تلقی شود و طرح این موضوعات در شرایط حساس کنونی هیچ کمکی در جهت نیاز جامعه نمی کند.

 

وی افزود بایستی مسئولین در اظهارات خود توجه جدی داشته باشند و مطالبی را مطرح نکننند که به وحدت جامعه آسیب برساند همچنانکه رکن رکین ولایت فقیه به بهترین شکل مدیریت کرده و ما را از گذرگاه های خطرناک عبور داده است و همه بایستی پشت سر رهبری حرکت کنیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد