تشریح چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده/پزشک عمومی رایگان می‌شود

کد خبر: 207|08:31 - 1391/10/10
نسخه چاپی
<br /> <div align=\"right\" class=\"nwstxtnewsinfo\"> <span id=\"bodyHolder_newstextDetail_nwstxtInfoPane\" style=\"font-weight: bold;\"> <p class=\"nwstxtlead\" style=\"line-height: 160%;\">خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون 126 نفر پزشک متقاضی در سامانه خدمات سلامت الکترونیک برای همکاری در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.</p></span> </div>

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده شهری اظهار کرد: در حال حاضر این طرح در مرحله اسقرار قرار دارد.

وی افزود: اکنون امور مربوط به بررسی مطب و مراکز ارائه خدمت متقاضی همکاری در طرح بررسی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: در حال حاضر 50 درصد از این مواد (مطب و درمانگاه‌ها) برای انعقاد قرارداد به بیمه‌ها معرفی شده‌اند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون 126 نفر پزشک متقاضی در سامانه خدمات سلامت الکترونیک برای همکاری در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هنوز فعالیت آغاز نشده و امکان ثبت‌نام مردم نیز فراهم نیست.

وی با اشاره به تأمین شدن هزینه‌های این طرح تصریح کرد: با توجه به نوع قرارداد پزشکان، بیمه‌ها نسبت به انجام پرداختی مطابق سرانه تعیین شده اقدام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: اما هزینه‌های مربوط به سایر نیروها (به جز پزشک و ماما) در مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به وزارت بهداشت جدا از سرانه‌های پرداختی است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل مربوط به هزینه ویزیت و دارو در سطح پزشک عمومی در برنامه پزشک خانواده شهری رایگان بوده و در سطوح تخصصی 10 درصد ویزیت و 30 درصد دارو و در موارد بستری 5 درصد هزینه‌ها را بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به مزایای این طرح افزود: نظام‌مند شدن سیر مراجعه بیماران به پزشک عمومی و متخصص با رعایت سیستم ارجاع، کاهش هزینه‌های پرداختی بیمه‌شدگان، شناسایی زود هنگام بیماری‌ها با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و ویزیت پایه و ارتقای سطح سلامتی آحاد مردم و جامعه از اهم مزایای این طرح است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در صورت عملیاتی شدن و اجرای دقیق و همکاری مردم می‌تواند بهترین راه برون‌رفت از وضعیت فعلی باشد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: این اقدام از یک سو سهم گیرندگان خدمت را از هزینه‌های نظام سلامت به میزان چشم‌گیری کاهش داده و از سوی دیگر گامی بسیار موثر در توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی برداشته می‌شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد