حجت الاسلام احمدی در گفتگوی اختصاصی بادیوانگاه،

عربستان سعودی در قبال جان و مال زائرین ایرانی مسئول است /حوادث اخیر نشان از بی کفایتی حاکمان آل سعود در اداره حرمین شریفین دارد

سرویس: سیاسیکد خبر: 19237|22:36 - 1394/07/02
نسخه چاپی
عربستان سعودی در قبال جان و مال زائرین ایرانی مسئول است /حوادث اخیر نشان از بی کفایتی حاکمان آل سعود در اداره حرمین شریفین دارد
نماینده مردم شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: حوادث اخیر نشان از بی کفایتی حاکمان آل سعود در اداره حرمین شریفین دارد.

حجت الاسلام احمدی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامیدر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص اتفاقات رخ داده در رابطه با حادثه مکه اظهار داشت با توجه به عرف بین الملل اساسأ در هر کشوری که تبعه ای وارد می شود تمام مسئولین از بدو ورود اشخاص تا خروج آنها متوجه آن کشور است بنابراین عربستان سعودی در قبال جان و مال زائرین ایرانی مسئول است.

وی افزود از طرفی با توجه به اینکه کعبه متعلق به مسلمانان است و عربستان هم خودش را خدمتگذار آنجا می داند از این لحاظ هم موظف به حفظ جان افراد در عین آرامش است.

نماینده مردم شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد متآسفانه حوادث امسال را هر طور بخواهیم نگاه کنیم جز بی کفایتی مسئولین عربستان چیز دیگری را نشان نمی دهد مثلأ در بحث امروز از اخبار شندیده شده که یکی از مقامات سعودی به واسطه محافظینی که همراهش بودند در مسیر حرکت حجاج قرار گرفته که این امر باعث تغییر حرکت مسیر حجاج شده و به واسطه این کار ازدهام حجاج بیشتر شده که در نهایت منجر به این حادثه می شود.

حجت الاسلام احمدی به اعتقاد من تمام کشورهای اسلامی بایستی نسبت به بی کفایتی سعودی ها مطالبه گری کنند چرا که با توجه به حادثه امروز و روزهای گذشته این امر بیانگر بی تدبیری و بی توجهی حاکمان آل سعود نسبت به جان زائرین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد وزارت خارجه بایستی رایزنی کند و توجه دیگر کشورهای مسلمان را به مطالبه گری در خصوص اتفاقات رخ داده در عربستان معطوف کنند چرا که با توجه به این حادثه دیگر هیچ مسلمانی در آنجا امنیت ندارد.

حجت الاسلام احمدی در پایان اظهار داشت کشور عربستان باید مسئولیت اتفاق پیش آمده را بپذیرد و کشورهای مسلمان هم بر مطالبه گری خود در این موضوع پافشاری کنند