حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته هرسین:

متأسفانه برخی از افراد، دشمن یا دوستان نادان دارند کاری می کنند که ما جنگ و آن همه ایثارگری را فراموش کنیم/ خطرناکترین نفوذ ها ،نفوذ فکری، سیاسی و فرهنگی دشمن است

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 19116|21:00 - 1394/06/27
نسخه چاپی
متأسفانه برخی از افراد، دشمن یا دوستان نادان دارند کاری می کنند که ما جنگ و آن همه ایثارگری را فراموش کنیم/ خطرناکترین نفوذ ها ،نفوذ فکری، سیاسی و فرهنگی دشمن است
خطیب جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: متأسفانه برخی از افراد، دشمن یا دوستان نادان دارند کاری می کنند که ما جنگ و آن همه ایثارگری را فراموش کنیم و در بین مردم تخطئه می کنند اما جوانان ما نباید این درسهایی که از جنگ می توان گرفت را فراموش کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری  امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با اشاره به مناسبت های پیش رو و شهادت امام مجمد باقر(ع) و تقارن آن با بازگشایی مراکز علمی و مذهبی اظهار داشت لقب باقر را پیامبر(ص) برای آنحضرت برگزید هر چند امام صادق (ع) علم را توسعه دادند اما بنیانگذار مراکز علمی امام باقر(ع) بودند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و و تشکر از تلاش کمیته امداد در برگزاری جشن عاطفه ها افزود حدود 620دانش آموز نیازمند تحت پوشش وجود دارند که نیازمند مساعدت هستند و انشاء الله که مردم این مهم را فراموش نکنند.

خطیب جمعه شهرستان  روز عرفه را از دیگر مناسبت های این هفته عنوان کرد و خاطرنشان کرد اهمیت روز عرفه به اندازه شب قدر است و یکی از مهمترین اعمال این روز دعا خواندن و بهترین این دعاها، دعای سید الشهدا در روز عرفه است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به عید قربان و اعمال این روز اظهار داشت عید قربان عید امامت و ولایت است و دل سپردن به خدا و سربریدن منیت ها بزرگترین درس این روز است    

وی در خصوص تحولات منطقه و وضعیت کشورهای مسلمان افزود در این دوران که جهان اسلام درگیر فجایع است از طرف دیگرصهیونیست ها دارند سوء استفاده کرده و با حمله به نماز گزاران مسجد الاقصاء آنها را به گلوله بسته و به مسلمین اهانت می کنند

امام جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد علت کشور های مسلمان و حاکمان ظالمی هستند که بر کشور های مسلمان حکومت می کنند ای کاش یک ذره از غیرت جوانان فلسطینی  را حاکمان عربستان داشتند.

حجت الاسلام باقری با اشاره حادثه  مکه و کشته شدن تعدادی از هموطنان اظهار داشت ما نمی گوییم که آل سعود عمداٌ این کار را انجام دادند اما این در حقیقت سهل انگاری و ضعف مدیریت حاکمان آل سعود است که باعث شده هر چند سال یک بار این چنین اتفاقی برای مسلمانان پیش بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس و  گرامی و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی افزود آسایش و امنیت  که ما امروز داریم به برکت خون پاک این شهداست که پروژه استکبار برای از بین بردن انقلاب با پایداری این  شهدا شکست خورد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد دفاع مقدس در بر دارنده درسهایی بزرگی بود که از آنجمله آنها این بود که قدر تها در مقابل ایستادگی مردمشکست می خورندو دومین درس دفاع مقدس پیروزی در سایه ایمان ،وحدت ،همدلی است.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت متأسفانه برخی از افراد، دشمن یا دوستان نادان دارند کاری می کنند که ما جنگ و آن همه ایثارگری را فراموش کنیم و در بین مردم تخطئه می کنند اما جوانان ما نباید این درسهایی که از جنگ می توان گرفت را فراموش کنند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود معظم له در این دیدار چند نکته را خاطرنشان کردند، نکته اول در فرمایشات که چند سالی روی آن تأکید دارند مسئله نفوذ دشمن است و آن هم خطرناکترین نفوذ ها ،نفوذ فکری، سیاسی و فرهنگی است.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد یکی از عوامل نفوذ دشمن عناصر سیاسی هستند ،عامل دوم تحریم و مذاکره است که تمام تلاش دشمن که این مذاکرات سوءاستفاده کند و نفوذ کنند و عامل سوم اختلاف افکنی است و چهارم تخریب رکن رکین انقلاب و آن ولایت فقیه است.