کیومرث رحمتی پور در مصاحبه تفصیلی با دیوانگاه:

طرح فلاح در جهت ترويج مسائل اعتقادي ، اخلاقي و تربيتي است/محدودیتی در برگزاری طرح توسط مددجویان وجود ندارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 18108|19:30 - 1394/05/19
نسخه چاپی
طرح فلاح در جهت ترويج مسائل اعتقادي ، اخلاقي و تربيتي است/محدودیتی در برگزاری طرح توسط مددجویان وجود ندارد
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان هرسین گفت: طرح فلاح با هدف آشنايي بيشتر مددجويان با اصول و مباني ديني و معرفتي و ترويج و بكار بستن آنها در زندگي اجرا می شود.

در راستای به وجود آمدن برخی ابهامات در خصوص نحوه اجرای طرح فلاح در بین مددجویان کمیته امداد و گله مندی برخی از آنها بر آن شدیم تا مصاحبه ای را در این زمینه با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان داشته باشیم.

کیومرث رحمتی پور مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان هرسیندر مصاحبه تفصیلی با دیوانگاهدر خصوص نحوه اجرایی کردن طرح فلاح در بین مددجویان اظهار داشت سيره و سنت حسنه بزرگان دين در برپايي مجالس و محافل مذهبي در زمانهاي مناسب در طول تاريخ نشانگر اهميت و ضرورت برپايي اين جلسات در آموزش و ترويج مسائل اعتقادي ، اخلاقي و تربيتي است .

وی افزود كميته امداد امام خميني (ره) با درك اهميت اين نياز در جامعه و به منظور آشنايي بيشتر مددجويان با مباني ديني و معرفتي و تقويت ارتباطات مثبت اجتماعي خانواده هاي تحت حمايت اقدام به برپايي جلسات مذهبي تحت عنوان « طرح فلاح » کردده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان خاطرنشان کرد در این راستا و طي سالهاي اخير گامي بلند در جهت دين باوري مددجويان و ارتقاء سطح معلومات و معارف ديني آنان برداشته شده است.

رحمتی پور درادامه با بیان اهداف ایجاد طرح فلاح در جامعه اظهار داشت این طرح با هدف آشنايي بيشتر مددجويان با اصول و مباني ديني و معرفتي و بكار بستن آنها در زندگي ، تقويت عزت نفس مددجويان و برطرف شدن احساس حقارت و خود كم بيني ، تقويت ارتباطات مثبت اجتماعي خانواده هاي تحت حمايت، ايجاد زمينه مثبت در ازدواج فرزندان خانواده به جهت ايجاد ارتباطات سازنده اجتماعي با همسايگان و اطرافيان و همچنین اهتمام بيشتر خانواده ها در حفظ و رعايت شئونات و ظواهر اسلامي در منزل و جامعه اجرا می شود.

وی  زمان اجراي طرح را در تمامي ايام سال دانست وافزود بهتر است در ايام ماه محرم ، صفر و رمضان و نيز ايام ولادت و شهادت ائمه اطهار و اعياد مذهبي برگزار شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرفصلهاي طرح فلاح  را شامل مباحث اعتقادي ، اخلاقي، احكام فقهي، سيره ائمه اطهار، ‌برگزاري مراسم قرائت قرآن كريم و برگزاري مراسم دعا دانست و خاطرنشان کرد اجرای این طرح به این صورت است که ابتدا اطلاع رسانی  توسط واحد فرهنگي به نحو مقتضي دربین  مددجويان انجام انجام می شود و پس از اطلاع رساني مددجويان به آموزش خانواده  واحد فرهنگي شاخه مراجعه و قسمت اول فرم شماره 2 ( فرم درخواست ) را تكميل مي کنند و سپس قسمت دوم فرم شماره 2 توسط مسئول واحد فرهنگي با كسب اطلاعات لازم از مددجو تكميل مي گردد .

رحمتی پور اظهار داشت پس از تكميل قسمت دوم هزينه برگزاري مراسم بر اساس نرم تعيين شده بصورت نقدي در اختيار مددجو قرار مي گيرد و در ادامه فرم تكميل شده سپس در اختيار روحاني و يا مبلغ مربوطه كه از قبل از طريق انعقاد قرار داد مشخص شده  قرار مي گيرد  و در نهایت روحاني و يا مبلغ بر اساس زمان و مكان تعيين شده در فرم به خانه مددجو مراجعه و پس از برگزاري مراسم مذهبي قسمت سوم فرم شماره 2 را تكميل و در اختيار مسئول فرهنگي شاخه قرار مي دهد .

 

وی با اشاره به این مطلب که جلسات توسط خود خانواده ها برگزار شده و امداد تأمين كننده هزينه اجراي هر جلسه در حد سقف تعيين شده طبق موافقتنامه بودجه ساليانه (000/700ریال) مي باشد افزود هر جلسه در منزل مددجو بطور عادي و با شركت همسايگان و ساير مدعوين كه مددجو دعوت خواهد نمود برگزار مي شود.

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان در ادامه تصریح کرد این مدیریت به منظور نظم بخشي به اجراي طرح در هر منطقه مبلغ برادر و خواهر واجد شرايط را انتخاب مي کند كه اين مبلغين با هماهنگي خانواده ها جهت ارائه مباحث تعيين شده در جلسات حضور خواهند يافت.

رحمتی پور ادامه داد با ازای هر يك از جلسات فرم شماره 2 بصورت جداگانه تكميل خواهد شد و محرمانه بودن اسامي مددجويان و وضعيت زندگي آنان به مبلغين ياد آوري گردد و پرداخت هزينه برگزاري مراسم به مددجو بدون حضور مبلغ معرفي شده از طرف فرهنگي و تكميل قسمت سوم فرم شماره 2 توسط نامبرده ممنوع مي باشد ، لذا خانواده هائي كه بدون اطلاع قبلي مراسمي را برگزار مي نمايند از كمك هزينه طرح فلاح برخوردار نخواهند شد.

وی در پایان با اظهار استقبال از تمایل مددجویان به برگزاری این طرح اظهار داشت مددجویانی مه می خواهند از مزایای این طرح بهره مند شوند می توانند جهت انجام هماهنگی های لازم به مدیریت شهرستان مراجعه نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد