یاور محمدی:

اگر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه‌ی ما رونق پیدا کند جامعه پیشرفت می کند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17950|10:38 - 1394/05/13
نسخه چاپی
اگر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه‌ی ما رونق پیدا کند جامعه پیشرفت می کند
فرماندار شهرستان هرسين در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان گفت : اگر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه‌ی ما رونق پیدا کند و علاقمندان زیادی به آن رو آورند باعث توسعه و جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،ياور محمدي فرماندار شهرستان هرسين در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان اظهار داشت كتابخانه ها مكاني آرام ، امن و بدور از هرگونه استرس و اضطراب هستند كه علاوه بر افزايش تمركز ذهني خلاقيت را نيز افزايش مي دهد.
وی افزود: اگر بتوان مردم را با هر ترتیبی که می‌باشد به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد و استعدادهایي که در جامعه می‌باشد شناسایی کرد، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه امیدوار بود.

فرماندار شهرستان تصریح کرد اگر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه‌ی ما رونق پیدا کند و علاقمندان زیادی به آن رو آورند باعث توسعه و گسترش کشور و سرفرازی ملت و جامعه خواهد شد.
محمدی در ادامه اظهار داشت کتاب‌های تازه و جدیدی به مجموعه‌ای کتابخانه‌ها باید افزود که این امر بسيار دلنشین بوده و حیات و پویایی کتابخانه را به همراه دارد، و با فزونی بخشیدن به طالبان دانش و بینش جامعه اي موفق خواهيم داشت و هرگاه امکانات لازم و ضروری را به کتابخانه ندهند کارائی خود را از دست می‌دهد و قدرت جذب عضوهای جدید را ندارد و اعضا و مراجعین که قبلا داشته رو به کاهش می‌گذرد بدینوسیله همواره باید کتابخانه‌ها را از لحاظ کتاب تقویت کرد.
محمدي در پايان گفت شهرستان هرسين داراي 3 كتابخانه ثابت و 1 كتابخانه سيار است كه بيش از 3000 عضو دارند.

برگزاري جلسات ماهانه نقد كتاب ،زيبا سازي محوطه كتابخانه ها ،پرداخت نيم درصد سهم شهرداري به كتابخانه ها بصورت ماهانه و تكميل و تجهيز كتابخانه روستاي چهر از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.