حجت الاسلام وحید احمدی :

کمیسیون ویژه مجلس متن برجام را بررسی می کند/ امکان وجود توافق محرمانه هسته ای

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17763|20:13 - 1394/05/04
نسخه چاپی
کمیسیون ویژه مجلس متن برجام را بررسی می کند/ امکان وجود توافق محرمانه هسته ای
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : اینکه جمهوری اسلامی ایران با آژانس روی مسائل فی ما بین تفاهماتی به منظور حل مشکلات داشته باشد بعید نیست اما برفرض سخن مقامات آمریکایی صحت داشته باشد این موضوع ضعف آژانس را می رساند که بر خلاف مقررات این خبر ار منعکس کرده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،" حجت الاسلام وحیداحمدی " در گفتگو باامروله، در خصوص ادعای مقامات آمریکایی درباره توافقات محرمانه اظهار داشت: اینکه جمهوری اسلامی ایران با آژانس روی مسائل فی ما بین تفاهماتی به منظور حل مشکلات داشته باشد بعید نیست اما بر فرض سخن مقامات آمریکایی درخصوص توافق محرمانه صحت داشته باشد این موضوع ضعف آژانس را می رساند که بر خلاف مقررات این خبر را منعکس کرده است.

 

وی در ادامه در خصوص میزان رعایت خطوط قرمز نظام در جمع بندی اخیر مذاکرات هسته ای تصریح کرد: مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 5+1 به عنوان قدرت های مطرح جهان مذاکره سختی بود و از طرف تیم ایرانی تلاش خوبی هم صورت گرفت ولی ممکن است به آنچه که مد نظر بوده باشد دسترسی پیدا نکرده باشیم و برخی از خطوط قرمز به شکلی که مورد انتظار بوده در این جمع بندی مورد توجه قرار نگرفته باشد.

 

احمدی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ به رئیس جمهور به نکات مهمی توجه داشتند که ایشان بیان کردند مجلس و شورای امنیت ملی تمام بندها را بررسی کنند و حداکثر حفظ منافع ملی در آن در نظر گرفته شود مضاف بر اینکه اگر راه سوء استفاده از طرف رقبا وجود داشته باشد این راه ها بسته شود.

 

پیشنهاد یک کمیسیون ویژه برای بررسی دقیق متن جمع بندی داده شده است

 

نماینده مردم شهرستان صحنه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به یک بررسی دقیق و کارشناسی نیاز داریم و در این راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی و یک کمیسیون ویژه شامل نمایندگان کمیسیون ملی و سایر کمیسیون ها پیشنهاد شده است تا به بررسی بند به بند جمع بندی بپردازند.

 

احمدی بیان کرد:  امیدواریم در متن جمع بندی به تمام مسائل کشور بویژه امنیت ملی توجه شده باشد.

 

در نظر گرفتن راهکار برای موضوعات قابل ملاحظه در کشورهای طرف توافق

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همانطور که مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی در حال بررسی متن برجام هستند کنگره آمریکا نیز در حال تحلیل متن جمع بندی است ولی اگر کمیسیون بررسی متن توافق نامه در ایران یا کشور مقابل به مشکلی قابل ملاحظه ای برخورد کنند لذا راه حل و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته اند.