حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته هرسین:

اگر ما اسلام رحمانی را بپذیریم باید خیلی از آیات قرآنی را کنار بگذاریم/ توافقی که حاصل شده ملی است/ انجام مذاکرات به معنای آشتی با امریکا و ایجاد امنیت برای اسرائیل نیست

سرویس: اجتماعیکد خبر: 17589|16:36 - 1394/04/26
نسخه چاپی
اگر ما اسلام رحمانی را بپذیریم باید خیلی از آیات قرآنی را کنار بگذاریم/ توافقی که حاصل شده ملی است/ انجام مذاکرات به معنای آشتی با امریکا و ایجاد امنیت برای اسرائیل نیست
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: توافقی که حاصل شده ملی است و نه برای حزب خاصی است و نه برای بهره برداری افراد خاصی و تمام استقامت و ایستادگی مردم بوده که ما به اینجا رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت این عید هم جنبه سیاسی و هم جنبه اعتقادی دارد و اساسأ دین ما هم همین گونه است، و جنبه سیاسی عید فطر بحث مالی، وحدت و آگاه کردن مردم از وضعیت اجتماعی کشور و روش مقابله با دشمن است.

وی افزود مردم بایستی در کنار نماز به مسئله دیگری هم بپردازند که آن هم حمایت های مالی است که در غالب زکات فطره در این روز عید از مردم نیازمند و فقیر می شود.

خطیب جمعه شهرستان در خصوص دیدارهای اخیر رهبری با دانشجویان و هیئت دولت خاطرنشان کرد معظم له در دیدار با دانشجویان نکات مهمی را ایراد فرمودند که از جمله آنها بحث اسلام رحمانی بود.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت رهبر معظم انقلاب با توجه به مشکلات و مشغله کاری فراوان به مسائل اصیل اعتقادی هم نظارت دارند که نکند خدایی ناکرده از درون پوسیده شویم و برخی ها به اسم حقوق بشر اسلام امریکایی را به خورد مردم بدهند.

وی افزود اگر ما اسلام رحمانی را بپذیریم باید خیلی از آیات قرآنی را کنار بگذاریم و رهبر انقلاب در جمع دانشجویان این اسلام را اسلام بی درد ها و اسلام خنثی و کسانی که قابل سازش با افراد زورگو هستند نامیدند.

امام جمعه شهرستان در پاسخ با این سوال که آیا با انجام این توافقات شعار مرگ بر امریکا هم قطع می شود؟ تصریح کرد تا خوی استکباری امریکا و انگلیس و اسرائیل هست شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل هم وجود دارد و به فرموده رهبری امریکا مصداق اتم و اکمل استکبار است.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت ما هم طبق سنت رهبری از تیم مذاکره کننده تشکر می کنیم،ولی حضرت آقا تبریک نگفتند و برخی ذوق زده نشوند و فرش قرمز پهن نکنند چرا که فعلأ در حد توافق حرف است و به حد عمل نرسیده ایم.

وی افزود ما امیدواریم با توجه به اثرگذاری این توافقات در آینده کشور هم توسط مجلس و هم توسط مردم و اندیشمندان بررسی صورت گیرد که خدایی ناکرده ضرر نکنیم.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد موضوع دیگر وحدت و همبستگی است که در بین مردم و دولت وجود دارد که باید این وحدت حفظ شود چرا که اگر امروز انرژی هسته ای داریم به خاطر شعاری است که موافق و مخالف در حمایت از انرژی هسته ای در طول این 12سال سر داده اند.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت بحث بعدی این است که توافقی که حاصل شده ملی است و نه برای حزب خاصی است و نه برای بهره برداری افراد خاصی و تمام استقامت و ایستادگی مردم بوده که ما به اینجا رسیده ایم.

وی ضمن تشکر از زحمات مسئولین در طول این دوازده سال افزود: متأسفانه برخی ها این طور عنوان می کنند که مذاکرات را این دولت به نتیجه رسانده است اما اگر 20درصد دولت قبل نبود که 5+1امروز پای میز مذاکره نمی آمد.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد انجام مذاکرات به معنای آشتی با امریکا و ایجاد امنیت برای اسرائیل نیست بلکه همانطور که حضرت آقا فرمودند چه توفقی بشود یا نشود امنیت اسرائیل حاصل نمی شود.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت متأسفانه تناقض آشکاری بین سخنان اوباما با سخنان رئیس جمهور کشورمان وجود داشت هر چند که آقای رئیس جمهور دغدغه معیشت مردم را دارند اما این به آن معنا نیست که تمام مسائل کشور را وایسته با مذاکرات کنیم.

وی در خصوص تحولات یمن افزود مسئله یمن امروز میدانی برای آزمودن وجدان بشری شده است.

خطیب جمعه شهرستان در خصوص پیشنهاد عربستان به ایران در مورد یمن خاطرنشان کرد عربستان جدیدأ پیشنهاد کثیفی را به کشورمان داده که شما دست از حمایت یمن بردارید تا ما هم دست از حمایت داعشیان در سوریه برداریم که این برخلاف قرآن است و ما هرجا که مظلوم باشد از او حمایت می کنیم چه شیعه باشد چه سنی.