حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به این معناست که قدس از خطوط قرمز ماست/ چه توافق بشود چه نشود پیروزی ازآن ملت ایران است

سرویس: سیاسیکد خبر: 17465|17:34 - 1394/04/19
نسخه چاپی
 حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به این معناست که قدس از خطوط قرمز ماست/ چه توافق بشود چه نشود پیروزی ازآن ملت ایران است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: واقعیت این است که امریکا بیشتر از ما به این مذاکرات احتیاج دارد و مشکل اصلی غرب پرونده هسته ای و مسئله حقوق بشر در ایران نیست بلکه مسئله اصلی خسته کردن مردم و ایجاد شکاف بین ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته آخر ماه رمضان و نامگذاری آن از سوی رهبر انقلاب با عنوان روز قدس اظهار داشت این روز توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس و حمایت از مظلوم نامگذاری شد و این حضور شما مردم مومن و روزه دار خیلی معنا و مفهوم داشت و کمکی بود به عزیزان مذاکره کننده هسته ای که خطوط قرمز را برای دشمن مشخص کرد.

وی افزود آنهایی که می گویند ملت ایران دست از حمایت قدس و مظلومین دنیا بردارد ، امروز این حماسه حضور به این معنا بود که قدس از خطوط قرمز ماست و ملت ایران زیر بار ظلم و زور نخواهد رفت.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد مسئله فلسطین مسئله یک تکه سرزمین نیست بلکه مسئله ایمان و اعتقاد ماست و موضوع همیشگی ملت ایران محو رژیم صهیونیستی از منطقه بوده و هست.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر مقامات امریکایی در باب مذاکرات هسته ای اظهار داشت دبه کردن کار همیشگی آمریکا است.

وی با بیان مطالبی در خصوص مذاکرات هسته ای افزود مسئله اول این است که اولین بار است که در دنیای سیاست تا این اندازه بر روی یک مسئله بحث می شود و بحث دوم این است که طرف حساب ما چه کسی است.

امام جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد نکته سوم این است که وقتی مسئولین این کشورها می خواهند دستورات خود را به حامیان خود در منطقه دیکته کنند در همان فرودگاه این کار را انجام می دهند ولی در بحث مذاکرات با ایران هفته ها وقت می گذارند و برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در یک کشور می مانند معنا و مفهوم این چیست؟

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت واقعیت این است که امریکا بیشتر از ما به این مذاکرات احتیاج دارد و مشکل اصلی غرب پرونده هسته ای و مسئله حقوق بشر در ایران نیست بلکه مسئله اصلی خسته کردن مردم و ایجاد شکاف بین ملت ایران است و این همان اختلافی است که در برخی کشورهای منطقه به راه انداختند و از آن بهره برداری کردند.

وی افزود چه توافق بشود چه نشود پیروزی ازان ملت ماست و آنچیزی که کینه ما را با امریکا بیشتر می کند دشمنی آنها با ماست و دولت و ملت ایران خود را برای هر شرایطی آماده کرده اند تا پای انقلاب و اعتقاداتشان بایستند و چه مذاکره ای صورت بگیرد یا نگیرد و چه تحریم ها لغو بشود یا نشود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد نکته دیگر در بحث مذاکرات این است ضلع سومی هم وجود دارد و آن وجو ذی جود رهبری بصیر و مقتدر است که اگر این ضلع نبود کلاه گشادی در این مذاکرات بر سر ملت ایران رفته بود که سال های سال توان جبران آن را نداشتیم.