جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي در هرسین/ یاور محمدی: مرغ زنده عامل اصلي انتقال آنفولانزاي طيور به انسان است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17440|13:07 - 1394/04/18
نسخه چاپی
جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي در هرسین/ یاور محمدی: مرغ زنده عامل اصلي انتقال آنفولانزاي طيور به انسان است
فرماندار هرسین در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان گفت:مرغ زنده عامل اصلي انتقال آنفولانزاي طيور به انسان است است لذا بايد با توزيع و عرضه مرغ زنده خارج از شبكه در سطح شهرستان برخورد جدي و قانوني صورت گيرد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،ياور محمدي فرماندار شهرستان هرسين در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي اظهار داشت با توجه به فرا رسيدن فصل گرما و انتقال سريعتر بيماريها  ادارات مرتبط بايد اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند.
وي افزود انجام اينگونه اقدامات پيشگيرانه در راستاي جلوگيري از توزيع و عرضه مرغ زنده باعث حفظ سلامت شهروندان خواهد شد و انتظار مي روند شهروندان توصيه هاي بهداشتي را جدي بگيرند و مرغ مورد نياز خود را از مراكز مجاز خريداري کنند.
فرماندار هرسين ادامه داد يكي ديگر از تهديدكنندگان سلامت انسان و محيط زيست پيرامون ما وجود سگ هاي ولگرد است كه بايد كانونهاي تجمع آنان شناسايي شود و مردم نيز در صورت مواجه با اين حيوانات آگاهي هاي بهداشتي لازم را داشته باشند.
محمدي اظهار داشت دستورات لازم به ادارات مرتبط در زمينه مبارزه با حيوانات ناقل داده شده است و تاكنون گزارشي مبني حمله و گزش سگ در سطح شهرستان نداشته ايم.
وی در خصوص جلوگيري از كاشت سبزيجات با آب آلوده و فاضلاب افزود با اين گونه موارد به شدت برخورد قضايي صورت خواهد گرفت و از طريق جهاد كشاورزي هشدارهاي لازم صورت گرفته است و در اين راستا تعدادي از افراد متخلف به مراجع قضايي معرفي شده اند و كشت هاي انجام گرفته نيز توسط كارشناسان مربوطه معدوم شد.
فرماندار شهرستان هرسين از وجود زباله و پسماندهاي حيواني در حاشيه ها بعضي از روستاها بشدت ابراز نگراني كرد و از بخشداران خواست بعلت ارتباط مستقيم اين موضوع با سلامت روستائيان به طور جدي پيگيري و متخلفان را به مراجع قضايي معرفي كنند.
محمدی در رابطه با لزوم تبلیغات در این زمینه اظهار داشت نصب بنر در سطح شهر و برگزاري كلاسهاي آموزشي براي مقاطع تحصيلي  در خصوص خطرات استفاده از مرغ زنده توسط شبكه دامپزشكي و آموزش و پرورش ، شناسايي توزيع كنندگان عمده مرغ زنده ، پلمپ       مكان هاي توزيع كننده مرغ زنده ، دهياران بصورت روزانه فضولات و پسماندهاي حيواني را در روستاها جمع آوري كنند.
محمدي در پايان گفت يكي از مكانهاي حساس كه با سلامت قشر جوان ما ارتباط مستقيم دارد وجود باشگاههاي ورزشي خصوصي و دولتي است كه انتظار مي رود در اين راستا و براي جلوگيري از سرايت بيمارهاي پوستي و قارچي شبكه بهداشت و درمان و اداره ورزش و جوانان اهتمام ويژه اي داشته باشند.