مراسم افتتاح دهیاری و مرکز بحران روستای پاسار در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17327|14:02 - 1394/04/14
نسخه چاپی
مراسم افتتاح دهیاری و مرکز بحران روستای پاسار در هرسین
با حضور بخشدار مرکزی و مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه و تنی چند از مسئولین مراسم افتتاح دهیاری و مرکز بحران روستای پاساراز توابع هرسین برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  آذر خسروی بخشدار مرکزی شهرستان هرسین در مراسم افتتاحیه پروژه مرکز دهیاری و بحران روستای پاسار اظهار داشت این مراسم به مناسبت روز دهیار  و تجلیل از مقام دهیار برگزار شده است.

و ی افزود دهیاری ها در واقعيکي از نهاد هاي جديد در توسعه روستايي هستند که در دهه اخير جهت اداره و مديريت توسعه روستايي ايجاد شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان  اعتبار این طرح را صد میلیون تومان عنوان کرد و افزود دهياري به عنوان نماينده دولت در روستاها نقش بسزايي در حل و فصل مشکلات و مسايل روستاييان به دولت بر عهده دارد.

در ادامه این مراسم باباجانی مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سیاست دولت در راستای احداث و راه اندازی مراکز دهیاری و بحران در روستا ها اظهار داشت سال گذشته در مجموع 14مرکز ساخت و راه اندازی شد و امسال نیز همین تعداد در حال ساخت می باشد که مرکز دهیاری پاسار یکی از این موارد است.

وی افزود واقعیت این است که مدیریت بحران شکل مردمی دارد و هیچ موردی وجود ندارد که نقش مردم در آن نادیده گرفته شده باشد ،منتهی در بحث حوادثی که در روستاها اتفاق می افتد بایستی مردم را نسبت به حفظ و حراست از محیط زندگی خود حساس کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به بحث خشکسالی و تدابیر در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد در سال اعتباری 93حدود 1000میلیلرد تومان برای جبران ضررهای ناشی از خشک سالی در مدیریت بحران کل کشور در نظر گرفته و به وزارت کشاورزی واگذار شد که سهم استان کرمانشاه از این مبلغ 40میلیارد تومان می باشد.

باباجانی در ادامه اظهار داشت البته این موضوع نیاز به پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی استان و شهرستان دارد ضمن اینکه در بحث بیمه و اراضی که بیمه هستند قانون سه سال تخفیف و معافیت بیمه ای قائل شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد