حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

در بحث اقتصاد مقاومتی بیانات رهبری امر ارشادی نیست بلکه دستور است/وقتی ملاک برای ما سخنان رهبری باشد تکلیف اظهار نظر مسئولین کشور روشن است/ پیام شهدای غواص ایستادگی و مقاومت و زیربار زور نرفتن است

سرویس: سیاسیکد خبر: 16877|16:11 - 1394/03/29
نسخه چاپی
در بحث اقتصاد مقاومتی بیانات رهبری امر ارشادی نیست بلکه دستور است/وقتی ملاک برای ما سخنان رهبری باشد تکلیف اظهار نظر مسئولین کشور روشن است/ پیام شهدای غواص ایستادگی و مقاومت و زیربار زور نرفتن است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل گفت: این مطالب بیان شده صرفأ جنبه ارشادی ندارد، این یک امر مولوی است و یک اصل کارشناسی شده است.

 به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل اظهار داشت این مطالب بیان شده صرفأ جنبه ارشادی ندارد، این یک امر مولوی است و یک اصل کارشناسی شده است.
وی افزود رهبری در سال های اخیر بارها بر روی این موضوع تأکید داشته اند که نگاه دولت و مردم به درون کشور باشد و از درون خود را تقویت کرده و به جوانان خود اعتماد کنیم چراکه جوانان این نظام بعد از جنگ پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند،آیا این به برکت نگاه به خارج بوده است.
خطیب جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود حاطرنشان کردند رهبر انقلاب در تمام دوران انقلاب حضور داشته و جایگاه های مختلفی را تجربه کرده و آگاه به شرایط زمان است، اگر ملاک برای ما سخنان رهبری باشد تکلیف اظهار نظر مسئولین کشور روشن است.
حجت الاسلام باقری در بحث مذاکرات هسته ای و بی اعتمادی به طرف مقابل اظهار داشت علی رغم پشتیبانی های مکرر رهبری و مردم از تیم مذاکره کننده اما همواره نسبت به دبه درآوردن دشمن نگرانیم و دولت هم باید نگران باشد و قطعأ نگرانی دارد.
وی افزود در مذاکرات اخیر امریکا با ژست قلدرمآبانه گفته است که ایران باید به ما تضمین بدهد که اگر پول بلوکه شده را آزاد کردیم دولت ایران باید یک حساب در بانک مرکزی تحت نظارت ما باز کند تا ما بدانیم که این پول را کجا هزینه می کند،آیا با این وضعیت ما حق نداریم نگران مذاکرات باشیم.
امام جمعه شهرستان هرسین در ادامه تصریح کرد برخی از آقایان مسئول اظهار نظرهایی کرده اند که استخوان مردم زیر بار تحریم شکسته است، در جواب این افراد باید گفت که این مایه تأسف است، وضعیت ما از دوره پیامبر(ص) و صدر اسلام که بدتر نیست ما نمی خواهیم زندگی با عزت و شرافتمندانه را با دو روز راحتی خود معامله کنیم و از طرفی مردم هم عجله ای برای به نتیجه رسیدن مذاکرات به هر قیمت ندارند.
حجت الاسلام باقری با اشاره به ورود 170شهید غواص دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی و تشیعع با شکوه این شهدا اظهار داشت پیام این شهدا ایستادگی و مقاومت و زیربار زور نرفتن است چرا که این عزیزان بودند که در بدترین شرایط جنگ را مدیریت کردند، امروز که ما همه چیز داریم.
وی افزود این تشیع نشان داد که مردم هنوز در صحنه هستند و شعارهای مردم هم در این مراسم پرمعنا و با مضمون بود و رهبر معظم انقلاب نیز در پیامی این شهدا و ملت ایران را سرمایه های امام زمان(عج) نامیدند.
خطیب جمعه شهرستان در پایان با اشاره به پیش رو داشتن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت این ایام خاطرنشان کرد امنیت و آرامش، برخورد با قانون شکنان و ضامن عدل و قسط در بین مردم قوه قضائیه است و آنچیزی که مردم از قوه قضائیه انتظار دارند برخورد قاطعانه و علی گونه با فساد و گردنکشی است.