واکنش احمدی به اظهارات برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا

ایران هزینه عدم بلوغ سیاسی آمریکا را نمی‌پردازد/آمریکا اراده دستیابی به تفاهم با ایران را ندارد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 16705|11:54 - 1394/03/21
نسخه چاپی
ایران هزینه عدم بلوغ سیاسی آمریکا را نمی‌پردازد/آمریکا اراده دستیابی به تفاهم با ایران را ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس گفت: در چارچوب رقابت های داخلی آمریکا ممکن است بتوانیم چنین اظهاراتی را ناشی از ساخت نامتوازن سیاسی در آمریکا بدانیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت با اشاره به اظهارات برخی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا علیه ایران و مذاکرات هسته ای گفت:‌ بین احزاب آمریکا رقابت های درون حزبی وجود دارد طبیعی است هر حزبی برای موفقیت خودش به راه های متفاوتی متوسل می شود.

نماینده مردم کنگاور،صحنه و هرسین در مجلس از مسایل عنوان شده از سوی کاندیداها را خوراک داخلی برای این کشور و در جهت مصرف داخلی این کشور دانست و افزود: آنها این مسایل را امروز مطرح می کنند تا شاید در آینده به زعم خودشان در صورت نیاز از آن به نفع خود استفاده کنند.

وی افزود: آمریکایی ها به طور قطع غیر قابل اعتماد هستند و سابقه آنها در عهدشکنی و بداخلاقی بر کسی پوشیده نیست، بنابراین ممکن است فضای بین‌المللی به سمت حل مسائل رفته باشد اما اینکه اراده جدی برای حل مسائل باشد بحث دیگری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در چارچوب رقابت های داخلی آمریکا ممکن است بتوانیم چنین اظهاراتی را ساخت نامتوازن سیاسی در آمریکا بدانیم اما اختلاف بین احزاب و اینکه برخی نمی توانند تحلیل درستی داشته باشند حال اسم آن را عدم بلوغ سیاسی یا هر چیز دیگری  میان احزاب سیاسی آمریکا بگذاریم بحث دیگری است.

وی گفت: از گذشته نیز روی کلیات مذاکره تفاهم بود اما کیفیت رسیدن به تفاهم و خواسته های طرفین مهم تر است و می تواند نقش جدی در رسیدن به تفاهم داشته باشد.

به گفته احمدی در حال حاضربا توجه به اظهارات برخی مقامات و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا این احساس به وجود می آید که هنوز آن جدیت لازم را ندارند و در مورد مسئله هسته ای به دنبال حل نیستند بلکه به دنبال بهانه برای فشار به ایران هستند./

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد