چیدمان احتمالی معاونت های چهارگانه استانداری کرمانشاه؛

نگاهی به سناریوی جریان مشائیسم استانداری کرمانشاه برای یک ساختار "لی لی پوتی" / عمارتی چشم به راه یک "گالیور"

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 16541|14:05 - 1394/03/11
نسخه چاپی
نگاهی به سناریوی جریان مشائیسم استانداری کرمانشاه برای یک ساختار "لی لی پوتی" / عمارتی چشم به راه یک "گالیور"
آیا جریان مشائیسم استانداری کرمانشاه با حذف برنامه ریزی شده مدیران بومی و توانمند به سمت حاکمیت کوتوله های سیاسی و تبدیل عمارت استانداری به سرزمین لی لی پوت! پیش می رود و باید برای اصلاح چشم به راه یک گالی ور باقی بماند؟

به گزارش خبرنگار دیوانگاهبه نقل ازمرصاد، استانداری کرمانشاه از واپسین روزهای سال 93 قدم در مسیر تحولاتی گذاشت که اینروزها تبدیل به دلایلی قوی برای سرازیر شدن انتقادات به این مجموعه شده است. به گونه ای که روزهای متمادی است که تیتر بسیاری از رسانه و خبرگزاری ها را به خود اختصاص داده است.

 

در این مسیر با نگاهی به آنچکه گذشته است و بر اساس اظهارات منابع آگاه سناریوی محتمل برای چیدمان آینده معاونت های استانداری قابل واکاوی است.

 

قدم اول حذف آزرمی از حوزه سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه

 

عدم تمدید مأموریت آیت الله آزرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه که ناشی از تلاش جریان مشائیسم استانداری کرمانشاه بود سبب شد تا روز گذشته آزرمی بار سفر ببندد و کرمانشاه را به مقصد تهران ترک کند.

 

جریان مشائیسم استانداری که اینروزها به شدت استاندار را به دلیل کم انگیزگی برای یک مدیریت اثرگذار و استفاده از فرصت کم تفاوتی وی برای تصمیم گیری تحت نفوذ دارد، با ارائه مشاوره های غلط به آزرمی در خصوص عدم تعامل با نمایندگان و معرفی افرادی برای پست های مختلف سیاسی و امنیتی که با واکنش های منفی زیادی مواجه می شد، باعث شد تا میهمان شمالی استان کرمانشاه که تجربه محیطی اندکی از استان داشت پذیرای حجم زیادی از انتقادات باشد و در نهایت نتواند بیش از این در مسئولیت خود باقی بماند.

 

آزرمی گرچه در ظاهر ارتباط خوبی با جریان مشاییسم داشت اما قربانی طرح ریزی های پشت پرده برای چیدمان معاونت های استانداری کرمانشاه شد که در ادامه بیشتر واکاوی خواهد شد.

 

با رفتن آزرمی و انتصاب سرپرست جدید برای حوزه سیاسی و امنیتی (امیر شاه آبادی مدیرکل سیاسی و انتخابات) که از مدیران با سابقه دولت نهم آنهم در بخش های سیاسی و انتخابات است (وی معاون و مشاور شماره یک فرازمند مدیرکل سیاسی و انتخابات دولت نهم به مدت بیش از دو سال بوده است) جریان مشائیسم استانداری یک قدم به خواسته های خود نزدیک شد. یعنی یا موفق می شود با توجیه سوابق اصولگرایانه شاه آبادی که بارها در جمع مدیران اصولگرا سوگند اصولگرایی یاد کرده است، وی را در معاونت سیاسی بگمارند یا فردی راهم سو با این جریان و غیر بومی به کرمانشاه بیاورند تا عنان سیاست و امنیت استان را به دست بگیرد.

 

البته برخی از تلاشهای شاه آبادی برای برنامه ریزی های انتخاباتی و جلسه معروف وی در رستوران میلاد و سخنرانی در جلسه انتخاباتی اصلاح طلبان هم کمی برای وی هم در حوزه فعالیتش حاشیه ساز خواهد شد.

 

قدم دوم حذف معاونین متخصص، بومی و توانمند کرمانشاهی با استفاده از تأثیر بر رای استاندار

 

اضلاع جریان مشائیسم استانداری در روشی مشابه با ارائه مشاوره های متعدد به استاندار کرمانشاه و همپیمانی با لابی های برخی از اعضای احزاب دوقلوی  کارگزاران سازندگی و یک عضو حزب اعتدال و توسعه (حزبهای دولتی) در تکمیل فرآیند بستن حلقه مدیریتی، استاندار کرمانشاه را متقاعد کردند که در اقدامی مخفیانه و بدور از چشم مردم و سیاسیون معتدل بعد از انتصاب یک مدیر همزمبان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی احیا شده، اقدام به برکناری اصغر میرزایی معاون کرمانشاهی برنامه ریزی استانداری کرمانشاه کند.

 

انتصاب هدایت حاتمی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه (با حفظ سمت در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی) قدم دومی بود که استاندار کرمانشاه در راستای عمل به برنامه ریزی های از پیش تعیین شده برداشت.

 

گام سوم در الگوی جریان مشائیسم استانداری برای رسیدن به چیدمان معاونت ها

 

بر اساس این سناریوی محتمل برداشتن گام سوم در طرح جریان مشائیسم استانداری منوط به انتصاب هدایت حاتمی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و خداحافظی او از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی است.

 

از این به بعد با اتکا به پیش بینی های سیاسی و اخبار رسیده از منابع آگاه می توان گفت که بهرام سلیمانی یکی از اعضای اصلی جبهه منحله مشارکت در کرمانشاه که بعدها در پایان دولت نهم شرکت در برخی برنامه ها با حضور اسفندیار رحیم مشایی برای او حاشیه ساز شد با تمام کمبود ها در حوزه تجربه مدیریت، در صدد قانع کردن استاندار برای حل مقدمات صلاحیتی و استعلام های لازم است تا بتواند به نهایت آمال سیاسی خود یعنی صندلی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه دست یابد.

 

یعنی سومین گام با کمال تعجب و بر اساس اخبار واصله تلاش برای انتصاب بهرام سلیمانی خواهد بود.

 

گام چهارم برکناری معاونت کرمانشاهی  امور عمرانی استانداری و انتصاب نماینده کار گزاران

 

به گزارش مرصاد همانطور که در مطلبالتیماتوم به معاون عمرانی استانداری کرمانشاه برای استعفاآمد، تلاش ها برای برکناری مجتبی نیک کردار یکی از توانمندترین مدیران کرمانشاهی در حوزه عمرانی در کشور از سوی جریان مشائیسم استانداری شدت گرفته است.

 

لابی کارگزاران به عنوان همپیمان جریان مشائیسم استانداری و مخصوصا به فعالیت ویژه یکی از اعضای این حزب با سوابق تخلفات مالی به دنبال جایگزینی آرش رضایی (گزینه ای که در شورای شهر موفق به کسب آرا برای شهرداری کرمانشاه نشد) برای معاونت عمرانی استانداری است.

 

به هر حال با اینکه تصور این چیدمان از نظر منطق مدیریتی و دربرگیری بسیار محدود ظرفیتها و توانمندی های استان کمی دشوار است اما باید پذیرفت که کنار زدن نیروهای اعتدالگرا و توانمند کرمانشاهی به شکلی سیستماتیک در دستور کار است.

 

از سوی دیگر این طرح ریزی برای معاونت ها که اخبار آن از منابع آگاه به شبکه اطلاع رسانی مرصاد رسیده است در واقع چیدمانی با بهره گیری از یک حلقه 3 یا 4 نفره در مدیریت استان مرتبط با یک جریان خانوادگی است که قطعا برای استان کرمانشاه شیوه مفیدی نیست.

 

وقتی استاندار کرمانشاه در اولین نشست خبری با رسانه ها گفت که 4 استاندار را در کنار خود به عنوان معاون قرار داده است لا اقل می شد از وی پذیرفت که در حداقل 2 یا سه مورد حق با رضایی بابادی است.

 

آیا استانداری کرمانشاه با حذف برنامه ریزی شده مدیران بومی و توانمند که رضایی بابادی آنها را در اندازه های استاندار می دانست،  آن هم با مشاوره افرادی از جریانهای تند و افراطی و البته با مواضع سینوسی به سمت تبدیل به سرزمین لی لی پوت! پیش می رود؟

 

ساختمانی که اگر این برنامه ها در آن عملیاتی شود باید چشم به راه یک "گالی ور" باقی بماند...

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد