گزارش ویژه دیوانگاه/

پدیده شوم تکدی گری در هرسین/ حضور زنان جوان متکدی زمینه ساز بزه های اجتماعی خطرناک است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 15931|15:36 - 1394/01/27
نسخه چاپی
پدیده شوم تکدی گری در هرسین/ حضور زنان جوان متکدی زمینه ساز بزه های اجتماعی خطرناک است
پدیده تکدی‌ گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود که مهمترین دلایل بروز این پدیده فقدان کار، بیماری، اعتیاد، مهاجرت و... است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، پدیده تکدی‌ گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود که مهمترین دلایل بروز این پدیده فقدان کار، بیماری، اعتیاد، مهاجرت و... است.
 این گروه از جامعه در برخی موارد به دلیل مشکلاتی که فرد و خانواده متکدی با آن روبرو هستند و همچنین شکاف عمیق طبقاتی، ضعف فرهنگی و کافی نبودن درآمد رو به این اقدام می آورند
بر اساس تحقیقات انجام شده بسیاری از متکدیان از اختلالات روانی رنج می‌برند و میانگین سن این افراد در گذشته 30 تا 40 سال بوده که متاسفانه در حال حاضر کاهش یافته است.
متأسفانه مدتی است که در شهرستان هرسین بحث تکدی گری به صورت قارچ گونه ای در حال رشد است و این باعث زشتی چهره شهر شده است و تأسفبارتر اینکه اکثر غریب به اتفاق این متکدّیان زن و اخصأ زن های جوان هستند.
 ورود دختران نوجوان و گاها جوان که اغلب از زیبائی نیز برخوردار هستند به بحث تکدی گری، زنگ خطری برای خانواده ها و جامعه است و چه بسا انسان های فرصت طلب به دام شیطان گرفتار شده و از این انسان های بی گناه و البته مظلوم بهره برداری جنسی نمایند، و سرنوشت شومی را برای این افراد  رقم زنند البته در کنار این مباحث باید بحث .
کارشناسان معتقدند کاهش سن تکدی گری و همچنین استفاده از کودکان و زنان جوان در تکدی گری زنگ خطر و بحرانی برای جامعه محسوب می‌شود که عواقب بسیار خطرناک و جبران ناپذیری در پی دارد و آمار جرم و جنایات و بزهکاری را در جامعه افزایش می دهد.
امروز در پمپ بنزین شهر،چهارراه ها و حتی به تازگی داخل کوچه های هرسین و درب منازل این امر به صورت یک رفتار در آمده و هیچ کس در این زمینه اقدام چندانی انجام نمی دهد.
در هر حال چرخه باطل جمع آوری و ساماندهی متکدیان خیابانی همچنان ادامه دارد که البته انتظار می رود مسئولین و متولیان امر در این زمینه اقدامات مُثمر ثمرتری انجام دهند تا از ایجاد بزه های اجتماعی و تبعات آن جلوگیری شود.