به مناسبت روز زن انجام شد/

دیدار مادران و همسران شهدا با امام جمعه شهرستان هرسین/ حجت الاسلام باقری: کرامتی که انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به زن دادند دقیقأ همان کرامتی است که اسلام به زنان بخشید.

سرویس: اجتماعیکد خبر: 15925|13:40 - 1394/01/26
نسخه چاپی
 دیدار مادران و همسران شهدا با امام جمعه شهرستان هرسین/ حجت الاسلام باقری: کرامتی که انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به زن دادند دقیقأ همان کرامتی است که اسلام به زنان بخشید.
جمعی از مادران و همسران شهدا در هرسین به مناسبت روز زن با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،صبح امروز و به همت بسیج جامعه زنان شهرستان  جمعی از مادران و همسران شهدا در هرسین به مناسبت روز زن با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.
حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان در این دیدار ضمن تشکر از حضور مادران و همسران شهدا و تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)و روز زن اظهار داشت با ورود اسلام و رسالت پیامبر اکرم(ص) شأن و جایگاهی به زن داده شده و زن در دوشادوش مرد قرار دادند.
وی افزود رفتاری که پیغمبر با زنان و به خصوص با دختر خود داشتند و احادیثی که در این رابطه وجود، در جامعه ای که دختران را زنده به گور می کردند، آنحضرت دست دختر خود را می بوسد و این اهمیت و جایگاه زن را در اسلام نشان می دهد.
امام جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در احیای جایگاه زن خاطرنشان کرد عظمت و کرامتی که انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به زن دادند دقیقأ همان کرامتی است که اسلام به زنان بخشید.
حجت الاسلام باقری نقش زنان را در جریا انقلاب اسلامی پررنگ خواند و ادامه داد:زنان خدمات ارزنده ای چه در به وجود آوردن و تداوم انقلاب و چه در معرفی آن به نسل آینده داشته اند.
وی در خصوص زنانی که کارهای بزرگی در طول تاریخ انجام داده اند افزود قرآن از جمله این زنان را آسیه معرفی می کند که با وجود اینکه در خانه فرعون بود  در ایمانش خللی وارد نشد.
امام جمعه شهرستان خطاب به مادران و و همسران شهدا تصریح کرد امروز به برکت مجاهدت عزیزان شما زنان جایگاه خوبی در جامعه دارند و مشارکت خوبی در مباحث علمی و آموزشی دارند و این بیانگر این است که زنان ما جایگاه خود را پیدا کرده اند.