ياور محمدي :

مجموعه تاريخي سراب هرسين بايد بعنوان يك پايگاه جهاني معرفي شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 15896|14:46 - 1394/01/23
نسخه چاپی
 مجموعه تاريخي سراب هرسين بايد بعنوان يك پايگاه جهاني معرفي شود
فرماندار شهرستان هرسين در جلسه نهايي ساماندهي مجموعه تاريخي سراب هرسين كه صبح امروز در مجموعه تاريخي بيستون برگزار شد گفت: با توجه به وجود آثار تاريخي از دوره هاي مختلف در سراب هرسين مي طلبد اين مجموعه بصورت يك پايگاه جهاني معرفي شود .

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،ياور محمدي فرماندار شهرستان هرسين در جلسه نهايي ساماندهي مجموعه تاريخي سراب هرسين كه صبح امروز در مجموعه تاريخي بيستون با حضور مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و ديگر ادارات مرتبط برگزار شد گفت: با توجه به وجود آثار تاريخي از دوره هاي مختلف در سراب هرسين مي طلبد اين مجموعه بصورت يك پايگاه جهاني معرفي شود .
وی افزود: اين مجموعه جزء مناطق گردشگري و شاخص استان كرمانشاه است و يك پتانسيل قوي براي شهرستان است و بايد بگونه اي معرفي شود كه مورد توجه انديشمندان و صاحب نظران امر قرار گيرد و باعث جذب توريسم گردد.
فرماندار هرسين تأكيد كرد در اين مجموعه بايد تركيبي از مردم و گردشگر وجود داشته باشد و نگاه ما به اين مجموعه يك نگاه راهبردي و بلند مدت است و توسعه اين مجموعه باعث معرفي بيشتر شهرستان و صنايع دستي و آثار تاريخي  آن خواهد شد .
محمدي درادامه اظهار داشت وجود پاركها و آثار تاريخي در كنار همديگر مجموعه هاي بديعي را مي آفريند كه مي تواند به نوبه خود منحصر به فرد باشد و باعث جذب گردشگران، اشتغالزايي و تنوع در بين مردم بومي منطقه خواهد شد .
وی از اختصاص هفت ميليارد و دويست ميليون ريال  در سالجاري براي ساماندهي مجموعه تاريخي سراب هرسين خبر داد .
منطقه نمونه گردشگری سراب هرسین با قدمتی 3هزار ساله از کهن ترین پارک های طبیعی کشور است.